סרטן הערמוניתפורום שאלות ותשובות

 

לציבור משתמשי הפורום שלום.
כדי למנוע פרסומים לא הולמים הנהגנו שלב ביניים.
השאלות שנשאלות יאושרו ואחר כך יופיעו בפורום.

 

הקמנו את הפורום כדי שאנשים יוכלו לשאול שאלות, להחליף דעות ומידע, וכן להיוועץ ברופאים מומחים (לרשימה לחץ כאן).
השואלים מתבקשים למסור מידע כמותי (במקרה שהתגלה סרטן הכרחי לציין מדד גליסון וערך ה-PSA),
גיל ותאריכים (תאריך האבחון, מועד הניתוח, וכו')
כך יתאפשר לקבל תשובות מהירות יותר ומדויקות יותר.
בפורום אתה יכול להציג את הכינוי שלך ללא שם משפחה או שם פרטי,
הדוא"ל שלכם לא יוצג אך ישמר באתר במידה ותרצו התייחסות מיוחדת לענינים מאד אישיים.
התגובות מופיעות בהזזה קטנה בדיוק מתחת לשאלותיכם, כך שניתן יהיה לזהות בקלות את שיוך התגובות לשאלות/תשובות
.


לידיעה: כל פעילויות העמותה נעשות על ידי מתנדבים ובמימון תרומות כספיות שמתקבלות.
תרומות יתקבלו בתודה ובברכה
פרטי בנק להעברת תרומות:
שם החשבון: “חיים עם סרטן הערמונית”, בנק הפועלים 12, סניף 746, חשבון 368623

לדרכים אחרות להעברת התרומה הקישו כאן

אנו משקיעים מאמצים רבים כדי להעביר לשואלים תשובות אמינות ומעודכנות מפי מיטב המומחים,
אבל אין אנשי העמותה או מי מטעמם אחראים בצורה כלשהי להשלכות של ההתכתבות כאן
ואין היא בשום אופן תחליף להתייעצות עם רופא


צור נושא חדש

5,410 תגובות
  1. יעקב

    שאול ישראל
    לפני שכתבתי לך התיעצתי עם חברי הועד
    הודעתי על הפסקת טיפול בפורום עד סיום חפיפיה

  2. שאול ישראל

    2 נקודות למחשבה חדשה לשם שינוי
    א אם היו ממקדים מאמצים עצומים בקנה מידה = לזה של המאבק בקורונה – בחזית של סרטן הערמונית, האם ניתן היה להגיע למצב שבו אפשר היה לשנות את שם העמותה ל'חיים בלי ס"ע'?
    ב זו השנה השנייה שאנחנו חיים במהדורות החדשות במירוץ לחיסון בחזית הקורונה. האם יכול להיות לדעת החברים כאן חיסון שיהיה סופר בוסטר כנגד סרטן ערמונית – בין למניעה בין לטיפול?
    חג שמח אושפיזין נעימים ואשמח לשמוע תגובות מגוונות מכולם.

  3. יוסי

    אני מזריק פירמגון 80 מ"ג, ובשבוע הראשון יש לי כאבים במקום – כי זה נהיה "גוש ג'ל" (שהולך וקטן במהלך החודש, ככל שהחומר נספג) , וכל עוד הוא גדול, זה כואב.
    חשבתי אולי להזריק בשני צדדים בבטן – בכל צד חצי מהכמות – בכדי שה"גוש ג'ל" בכל מקום יהיה יותר קטן, וכך פחות יכאב.
    השאלה האם אכן אין בעיה להזריק בשני צדדים (חצי מהכמות בכל צד) במקום בצד אחד?

    תודה רבה!!

    • יעקב

      הי יוסי
      ממליץ שתשוחח עם האחות בקופה אליה אתה שייך
      בהצלחה
      יעקב

    • יעקב

      שלום
      חלק מהמטופלים סובלים מתופעות לוואי מקומיות באתר הההזרקה בדומה למתואר
      לפי הנחיות התרופה יש להזריק באותו מקום את מלוא המינון
      אם תופעות הלוואי תהיינה קשות, יש להתייעץ עם האונקולוג\ית המטפל\ת האם להחליף לזריקה אחרת
      בהצלחה
      ד"ר דניאל קייזמן, מנהל היחידה לגידולי דרכי השתן
      מערך אונקולוגי, מרכז רפואי תל אביב ע"ש סוראסקי

  4. שאול ישראל

    תשובות ליעקב
    לוגיקה פשוטה; התייחסות הדדית לפניות בפורום פתוח המוקדש לחילופי מידעים ודיעות – תיווצר מדרך הטבע כאשר קיימת בכלל אופציה לתגובה האחד לדברי חברו. אינך יכול לשלול אופציה כזו על הסף, לכתוב בהצהרת הכוונות של הפורום שהוא מיועד לחילופי "מידע ודיעה" ולטעון כנגד מי שמיצר על היעדר האופציה הזו, כי איש אינו מתייחס כלל לדבריו. משל למי שישים צמר גפן באוזניו, ישתיק את חברו, יכבה את המיקרופון בשעה שדובר שאינו מקובל עליו מבקש לדבר ויטען כי אין לדבריו כל הד. – ("אף אחד לא עונה לפניות שלך !! אז איזה דיון אתה רוצה כאן בפורום" ) רוצה לומר אתה שולל דיון על הסף מראש בעצם הדרך שבה הפורום מנוהל ואז אתה טוען כי איש ממילא גם לא עונה. חשוב מאוד להבין כי לפני שאנו נכנסים בדקדוקי עניות של מדע הרפואה, אנחנו צריכים לנסות להבין כללי יסוד בלוגיקה ובדמוקרטיה. זה שחבר אחד יקבל אלף תגובות וחבר שני לא יזכה לכל תגובה עדיין אין פירושו שעצתו או דרכו הטיפולית של השני שגויה בהכרח.

    "אף אחד לא נחסם באם יש לו שאלה ענינית ומקבל תשובה ענינית"
    שוב לוגיקה הכי פשוטה ועיניינית: לפחות 2 פוסטים שלי שהעלו בין היתר טענות על חסימת טיפול בקנאביס – נמחקו והורדו לאחר שהועלו.

    "כאשר אתה כותב על דמוקרטיה או תיקון במדינה – זה לא המנדט שלנו", שוב המנדט של כל אגודת ועמותת חולים משמעותית ומדובר כאן בעמותה הבולטת ביותר בתחום האורולוגי-אונקולוגי בישראל, הוא עצם הדאגה לזכויות החולים. היעדר דיון ביקורתי פתוח – יוצר מטבע הדברים מצב שבו לא ניתן לדאוג באמת לזכויות החולים. נניח שאשה תבקש לכתוב בפורום לסרטן השד כי היחס והטיפול שהיא זוכה לו בעת בדיקת ממוגרפיה שגרתית גורם לה חרדות, השפלה וכאבים – האם היא תוכל לפרסם את הדברים או שמנהלות הפורום יטענו נגדה כי אין זה "המנדט שלנו" להתייחס לתחושותיה הפרטיות המוזרות.

    "אתה לא מפרט על איזה נגישות לטיפולים היא בעיה של כלל חולים"
    קיים מכלול של טיפולים הוליסטיים אלטרנטיבים טבעיים הרבליסטיים, עצמיים, משלימים, אינטגרטיביים וכו' וכן גם טיפולי מניעה שנועדו למנוע את המחלה על הסף וכן גם מכלול טיפולים חדשניים ברפואה קונבנציונאלית, שכלל אינו מגיע לידיעת הציבור בישראל ושאינו נגיש לו.

    "מצטער אני לא מבין אותך
    ממליץ שתפנה לאגודה למלחמה בסרטן או גוף אחר אין לי איך לעזור לך"
    לא כל כך קשה להבין שהרי זה א-ב של דיון חופשי, ושל לוגיקה בחברה דמוקרטית. זו אינה בעיה פרטית אישית שלי כלל ועיקר, (אני בסך הכול בן למשפחה שהיה בה 'סיפור משפחתי' מסוים בשתי דרגות קרבה) אלא בעייה ציבורית כללית, שהרי המחלה מאיימת על כל אדם בישראל ואין איש פטור לחלוטין ממנה. לאף אחד אין חיסון וגם לא סופרבוסטר יעיל. אם הפורום של העמותה הראשית בתחום האורולוגי-אונקולוגי – אינו מאפשר הלכה למעשה דיון חופשי הדדי ופתוח (בין בפורום בהנהלתך, בין בכל מסגרת אפשרית מקבילה אחרת) מה תגיד האגודה ומה יגידו משרד הבריאות וקופות החולים? כלומר אמות המידה צריכות להיקבע ראשית לכול בידי עמותת החולים הראשית והיא שצריכה להוות דוגמא ולתבוע זכויות, נגישות, דיון ביקורתי ופתיחות מכל הגורמים האחרים בתחום. שנה וחתימה טובה והרבה בריאות לך ולכל החברים בפורום בלא הבדל דעה וטיפול, איש על פי בחירתו והבנתו.

    • יעקב

      שאול ישראל
      קבלתה ממני את כל האתרים האמריקאים של משרד הבריאות האמריקאי שעוסקים
      בטיפולים אלטרנטיבים והוליסטים
      כתבתה תודה רבה ושתעיין בהם -עברו שבועות ואולי חודשים שום תגובה -אני שולח אינפורמציה
      אך התועלת ממנה לא הופקה ?
      אתה שוב חוזר לנושא זה שהוסבר באופן מפורט – הרפואה הקונבציונלית עוסקת בהוכחות סטטיסטיות
      צמחים בודדים במחקר
      נמסר לך אינפורמציה על נסויי קליני בנושא קנביס CBD (שנששך השנה ) ואבקת הדרים
      מה הנושא של דיון חופשי שהצגתה לפני החולים לא ברור
      אתה חוזר על עצמך כל מספר שבועות – זאת תגובתי האחרונה
      באם ישנה שאלה ספציפית על המחלה אנסה להשיג תשובות

  5. שאול ישראל

    תשובה ליעקב,
    נסה בבקשה לפנות בפנייה כלשהי של הערה, בקשה לתיקון, ביקורת וכו' – למשרד הבריאות ולקופות החולים ואנא דווח לנו על זמן התגובה וצורת התגובה וכולנו לבטח נתברך מניסיונך האישי העשיר. ואולם מה לנו כי נלין על מוסדות חיצוניים, פתוחים, מתחשבים, קשובים, רגישים ונגישים ככל שיהיו, כאשר אנו כאן בעמותה שכל מהותה הדאגה הכנה לזכויות החולים – איננו מאפשרים כל פרסום ביקורתי שיש בו קריאה לתיקון? וכיצד יתכן בכלל אי-פעם תיקון במדינה שבה אין מודעות לזכויות האנוש של החולים והבריאים כאחד ובראשן הזכות למניעה, הזכות לשקיפות של מידע ושל נגישות לטיפולים, והזכות לחופש הביטוי? והרי לו הייתי למשל ממונה פניות הציבור של משרד הבריאות ושל קופות החולים, הייתי משיב לכל דבר פנייה ביקורתי או מבקש תיקון והבהרה מטעמך – במשפט אחד פשוט האומר; ראשית, אנא אפשר בבקשה דיון חופשי פתוח מתבקש בפורום של עמותת הזכויות החשובה שאותה הינך מנהל ואחר בקש מאיתנו הבהרות נוספות ככל שתחפוץ. וכי מה בדיוק מונע מאיתנו אופציה של דיון חופשי מתוך ריבוי דיעות וגישות כאן? גמר חתימה טובה לכולנו ובריאות שלימה.

    • יעקב

      שאול
      אתה לא מתיחס לתשובות שלי
      בפורום לא מתיחסים למה שכתבתה
      אף אחד לא עונה לפניות שלך !! אז איזה דיון אתה רוצה כאן בפורום
      אף אחד לא נחסם באם יש לו שאלה ענינית ומקבל תשובה ענינית
      כאשר אתה כותב על דמוקרטיה או תיקון במדינה – זה לא המנדט שלנו
      אתה לא מפרט על איזה נגישות לטיפולים היא בעיה של כלל חולים
      מצטער אני לא מבין אותך
      ממליץ שתפנה לאגודה למלחמה בסרטן או גוף אחר אין לי איך לעזור לך

  6. שאול ישראל

    הפורום נועד מעצם הגדרתו והצהרת הכוונות שלו להחלפת דיעות ומידעים בין החברים בו. לפיכך כדאי וראוי ונחוץ שתהיה אפשרות להגיב ישירות האחד לדברי חברו כנהוג במדיה חברתית בחברה דמוקרטית חופשית ופתוחה.
    מצב שבו כל פוסט מופנה באורח בלעדי למנהל העונה עליו באורח יסודי ככל שניתן, או מפנה למומחים ברי סמכא לפי מיטב הבנתו וכו' – עדיין אינו מאפשר דיון חופשי פתוח מתבקש בין החברים היכולים והרשאים בהחלט להחליף דעות, התנסויות, רעיונות, התרשמויות וכן גם דברי שבח ו/או ביקורת למטפלים ולטיפולים שנחשפו להם.
    מה שקורה פעם אחר פעם בפורום הוא מצב שבו כל גישה ביקורתית ביחס למערכת הציבורית הקונבנציונאלית הקיימת – נתקלת בסוג של חסימה ונהדפת לאחור. כלומר גופים כגון משרד הבריאות, בתי החולים, קופות החולים וכו' – נמצאים לעתים קרובות מעל ומעבר לכל ביקורת אפשרית. במצב כזה לא ניתן לקיים דיון ביקורתי פתוח שהוא התנאי הראשי וההכרחי להעלאת מודעות ולדאגה עקבית לזכויות החולים. כלומר אם לא נוכל לגבש עמדות ביקורתיות ביחס למערכת הקיימת – מטבע הדברים לא נוכל לדאוג באמת לזכויות החולים וננציח למעשה את השיטה הקיימת, שעד כה לא הביאה למרבה הצער מזור ואף לא מניעה משמעותית לבעייה. במצב כזה לא היה ניתן לכתוב ולפרסם ספרים חשובים, כגון 'בשיטת החתול', המבוססים על גילוי תושייה אישית משמעותית, פנייה לכל גורם אפשרי בארץ ובעולם ולימוד עצמאי בלתי נלאה של המצב ושל כל אופציה חדשנית, שלעתים עוברים עשורים עד להגעתה ליישום ציבורי נגיש בישראל. כדאי לפיכך וגם הגיעה באמת השעה לפתוח את הפורום לדיון חופשי הדדי זורם ומתבקש ובכלל זה לאפשר תגובות ישירות בין היתר לדברים העולים מפוסטים אחרונים של אליעזר ושל צ'יק. אלה מתייחסים לליקויים ולחסכים בשיטה הקיימת ובנגישות הטיפולית הפתוחה העומדת לרשות החולים, כל אחד על פי מיטב שיקול דעתו החופשי, השקפת עולמו והטיפולים הנראים לו להבנתו ולהעדפתו. המצב שבו נמצאים מרבית הגברים במדינת ישראל הוא למרבה הצער מצב של חוסר נגישות, היעדר שקיפות, חסכי ידע מהותיים והיעדר ערוצי ביקורת שהם נשמת אפה של כל חברה דמוקרטית האמונה על זכויות אנוש ובכלל זה גם על זכויות רפואיות. המצב הזה גרוע אף יותר מזה של הנשים הנהנות ממודעות רבה יותר ומהתאגדויות על בסיס מגדרי, הגם שגם הן רחוקות מאוד מכלל מצב אידיאלי בכל הקשור בפתיחת ערוצי טיפול מגוונים, בהנגשה של ידע ושל אפשרויות החלמה. שנה וחתימה טובה ובריאות שלימה לכולנו.

    • יעקב

      שמואל ישראל
      1.כתבתי לך כבר לא פעם קיים facebook לעמותה ושם ישנם החלפת דעות של חולים
      2. לגבי בקורת שלך על מוסדות השונים אין תגובות של האנשים אשר רואים את הכתוב שלך
      יש לך תלונה ספציבית נגד משרד הבריאות תפנה לפניות הציבור שלהם וכך לגם גורמים אחרים
      אנחנו לא מטפלים בבקורת על מוסדות אנחנו עוסקים במתן תשובות לפונים
      3. תוציא מסמך ספציפי מה לא בסדר בשיטה הקימת ותפנה לקופות ולמשרד בריאות – בקורת כללית
      לא נותנת פוקוס מה דרוש שיפור ולמה.
      4. צ'ק ואליעזר קבלו תשובות מפורטות (בהמשך צ'יק הביעה תודה )
      פרופ מרגל התיחס במפורט לאליעזר – לא ברורה הבקורת הלא מוצדקת שלך !!
      5. לא ברור התלונה לחוסר נגישות ?
      ישנו גוף שנקרא פניות הציבור גם בקופות וגם שם אתה יכול להתלונן באופן ספציפי
      שנה טובה
      יעקב
      ישנם רופאים מומחים בקופות ובבתי חולים ברמה גבהה מאד
      6. מודעות זה נושא שמטפלים בו אך הגישה היא לדרוש מגבר לבצע בדיקות סקר לא תמיד צולח
      אכן לנשים יש יותר מודעות לבעיות רפואיות מגברים .

  7. אליעזר

    שאלה בנושא PET-MRI
    חולי סרטן ערמונית ואחרים, נדרשים לעתים לעבור בדיקת PET-CT. בדיקה זו כרוכה בקרינה מייננת שלא מוסיפה בריאות.
    קיים בעולם מכשירי PET-MRI. בארץ יש 2 מכשירים כאלה (אחד באיכילוב ואחד באסותא).
    המכשירים האלה נמצאים בארץ מזה כ-6 שנים, ומשמשים רק למחקרים (עדין לא לשימוש קליני).
    נדמה לי שפרופ' מרגל עשה את אחד הניסויים, של בדיקת שימוש ב- PET-MRI, לצורך איתור המוקדים החשודים הנדרשים לביופסיה (במקום להתבסס רק על פיענוח MRI שהוא כנראה לא תמיד מדויק בלאתר את המוקדים החשודים).
    האם תוכלו לנסות להשיג את תוצאות המחקר הזה? האם נמצא כדרך יעילה לאתר נוכחות של סרטן הערמונית ואת מיקומו?
    אהם יש דרך ללחוץ על מערכת הבריאות לעשות שימוש במכשירים אלה לטובת חולי הסרטן?
    תודה

  8. צ'יק

    טיפול בערמונית בשיטת גורן גת ולמה זה לא הפך לטיפול קונבנציונלי?
    בשנת 1983 החוקרים דר' כריס וורן ודר' בארי מרשל גילו את החיידק הליקובקטור פילורי (Helicobacter Pylori) שגורם בין השאר לכיב קיבה ואפשר לטפל בו ע"י אנטיביוטיקה.
    חברות התרופות שהבינו שהן הולכות להפסיד הרבה כסף כי עד כה המחלה נחשבה לכרונית והחולה היה צריך לקנות כל הזמן תרופות שמקלות את הסימפטומים של כיב הקיבה. חברות התרופות והרופאים שלהם פרסמו מאמרים שמציגים את הפתרון של החוקרים כלא רציני.
    רק ב 2005 הם זכו השניים בפרס נובל לרפואה על גילוי החיידק.

    בשנת 2008 ד"ר יגאל גת וד"ר מנחם גורן גילו שהבעיות הערמונית נובעות מכך שווריד שמזרים טסטוסטרון מהאשכים לגוף ניסתם וכתוצאה מכך הגוף מוצא מעקף, שמזרים באופן שגוי טסטוסטרון בריכוז קיצוני אל הפרוסטטה וזה גורם לגידול בערמונית ולסרטן הערמונית
    שיטת גת גורן לטיפול בערמונית מוגדלת מבוססת על צנתור המבוצע בהרדמה מקומית בלבד הנמשך כשעתיים. במהלך הטיפול, מאתרים ומטפלים בכל רשת הוורידים הפגומה, כלומר, הטיפול מתמקד בשורש הבעיה המובילה להגדלת הערמונית ולא בסימפטומים. במהלך מספר שבועות מתום הטיפול ועד מספר חודשים בודדים – הערמונית קטנה בהדרגה ומתרחש שיפור בתסמינים המאפיינים את הערמונית המוגדלת.
    בסיפור הזה מעורבת כמות אדירה של כסף. האורולוגים שמנתחים, הרדיותרפיסטים שמקרינים, יצרניות תרופות הורמונים, יצרניות רובוטים לניתוחים, יצרניות ציוד הקרנה. בשיטה של גורן גת לא צריך אותם אז ברור שהם יפעילו לחצים אדירים.
    משרד הבריאות אסר להשתמש בשיטה הזו אלא רק באישור ועדת הלסינקי לניסויים בבני אדם.
    בנימין נתניהו עבר את הטיפול הזה ב 2014 תחת אישור של ועדת הלסינקי והטיפול היה מוצלח.
    גורן וגת פתחו קליניקה בקפריסין שם הם מטפלים בכסף מלא בשיטה שלהם.

    • יעקב

      צ'יק
      אני לא אתיחס להחיידק הליקובקטור פילורי – היות ואתר הוא עוסק בערמונית
      גת גורן – מתיחס לערמונית מוגדלת לא לסרטן בערמונית
      כאשר החלטה על טיפול בראש הממשלה היתה לישם את השיטה- כנראה שאמינות הפרוצדורה נבדקה
      השערה שלך לגבי טיפול אשר נמנע לחולים היא הכרזה יומרנית
      (כדאי שתבדוק את הנושא
      אין לי שום מידע לגבי נימוקים של משרד הבריאות אולי לגת גורן מידע על הנושא
      תתקשר לחברה ובדוק אתם 972-3-6139758
      In order to help us assist you as efficiently as possible, please write us brief summary regarding your current condition, as well as your phone number and the name of your country you are contacting from (so we can understand the time differences) to: [email protected] .

  9. דוד ע.

    טיפול לוטציום-177:
    1. מהו הסטאטוס כיום (סוף שנת 2021) ?
    2. מהי העלות המקובלת?
    3. האם יש חברות ביטוח שמשלמות את הטיפול (אפילו תשלום חלקי)?
    4. האם מישהו שעעבר את הטיפול מוכן לחלוק מנסיונו (אפילו באופן פרטי)?
    5.לכמה זמן הטיפול עוזר (באופן סטטיסטי)?
    6ץ היכן אפשר למצוא חומר נוסף?

    • יעקב

      דוד
      1.אני עברתי 3 מחזורים ליטיציום ברמב"ם -אתה יכול לפנות בדוא"ל פרטי שלי ואפרט על הנושא
      2.לגבי עלויות – בית חולים דורש כ 20,000 ש"ח לטיפול בודד
      3. לגבי החזר של חברות ביטוח דבר עם חברת איזוטופיה המיצרת את החומר
      4.אולי"איזוטופיה" יודעים איזה חברות
      5 אשלח לך מאמר על הנושא שלך דוא"ל
      6 מה הכונה שלך לחומר נוסף – טיפול כזה נעשה במספר בתי חולים גדולים
      שיבא,רמב"ם ועוד
      טיפול כזה נתן בגרמניה אוסטרליה ,ארה"ב (יותר יקר מארץ)
      בצע בדיקת PET/CT-FDG גרורות מסוג זה למושפעות ע"י ליטיציום
      יעקב

      • דוד ע.

        יעקב
        1. תודה מקרב לב על התשובה המהירה.
        2. האם יש סיכומים כלשהם\הקלטות של ה-וובמינר האחרון?
        2.אני שומר לעצמי את הזכות לפנות אליך באופן פרטי לאחר קבלת תוצאות PET_CT הקרובות.
        3 שנה טובה וגמר חתימה טובה לך ולכל חברי הפורום

        • יעקב

          הי דוד
          מתבצע ברור לגבי הקלטה

        • דוד.ע

          יעקב
          נקבעה לי בדיקה של:PET-CT עם GA 68 PSMA.
          בדיקה זו נועדה לבדוק האם קיימת אפשרות לטפל בעזרת קרינה בגרורות אשר קיימות אצלי.
          שאלה:
          אם אצטרך לעבור בדיקה לגילוי אפשרות לשימוש בלוטציום 177 ( כפי שהזכרתך בתשובתך הקודמת) אצטרך לעבור בדיקה נוספת עם FDG-F18 או בדיקה אחת מספיקה לכולם?
          שאלה נוספת:
          מהנסיון שלך, לכמה זמן עוזר הטיפול בלוטציום 177 (אפשר גם לענות בפרטי).
          תודה וגמר חתימה טובה.

  10. מיכאל גרופר

    שלום
    מי שמע על שיטת טיפול שהומצאה במכון וייצמן בשם tookado

    • יעקב

      הי מיכאל
      בדוק עם הרופאים שיבא היתה פעילות שמה
      אך ב
      February 26, 2020
      FDA committee votes against approval of Tookad for localized prostate cancer

    • דוד.ע

      יעקב
      מהו הדוא"ל הפרטי שלך?
      אתה יכול לחזור אלי דרך הדוא"ל שנרשמתי בו.
      תודה
      דוד

  11. מעקב psa לאחר הקרנות

    יעקוב שלום
    הנני בן 62 , לאחר 5 הקרנות sbrt , סרטן הערמונית גליסון 7 , t2 , פיראד 5 , גוש 1.8 ס"מ ללא פריצה של הערמונית
    psa לפני ההקרנות בסביבות 4
    לאחר ההקרנות אלו מדדי ה psa
    02/09/2021 2.34 עכשווי
    19/07/2021 1.74 ארבעה חודשים לאחר ההקרנות
    15/06/2021 2.02 שלושה חודשים לאחר ההקרנות
    19/05/2021 1.73 חודשיים לאחר ההקרנות
    משמע התוצאה העכשווית היא ממש בסימן עלייה , האם זה סימן מדאיג ?
    האם צריך לעשות עכשיו בדיקות נוספות ?
    בברכת שנה טובה

    • יעקב

      שלום רב,

      ערכי ה-PSA אינם מעידים שהטיפול לא הצליח. יש לחזור על הבדיקה כל 3 חודשים. ניתן לשקול MRI ערמונית כ-6 חודשים לאחג סיום הקרינה להערכה.

      בריאות שלמה ושנה טובה,
      תומר
      ד"ר תומר חרס – רופא בכיר במערך אונקולוגי ברמב"ם

  12. צ'יק

    היי
    אני בן 66 לפני כשנה היה לי PSA=8 שהמשיך לעלות היום PSA=12 . לפני כחצי שנה עשיתי MRI, לאחר מכן ביופסיה עם מדד גליסון 7 בלי פריצת קופסית. עשיתי בדיקת PET-CT/PSMA ואין גרורות. הייתי בהתיעצות אצל רופאים בכירים. האורולוגים ממליצים על ניתוח. האונקולוגים על הקרנות + טיפול הורמונלי. החלטתי לעשות טיפול בהקרנה. התיעצתי עם עוד רופא שהציע לי לעשות בדיקת דיסייפר לביופסיה. זו בדיקה גנומית לגידול הסרטני. הוא טוען שהבדיקה הזו תוכל לתת לי מידע אם יש צורך בטיפול בכלל או רק במעקב ואם צריך טיפול, אז זה ייתן מידע אם צריך גם טיפול הורמונלי או מספיק הקרנות. השאלה שלי האם כדאי לעשות בדיקת דיסייפר וכמה היא מדוייקת. תודה

    • יעקב

      -צ'יק
      שלום רב, צ'יק
      בדיקות גנומיות הופכות בשנים האחרונות ליותר ויותר מדוייקות ביכולת לחזות את האגרסיביות של הסרטן, כאשר נבדקים הגנים שמבוטאים בגידול עצמו. כיום, יש מספר בדיקות זמינות שמאפשרות לרופאים לקבל מידע זה, וכתוצאה מכך להמליץ על טיפול. DECIPHER היא אחת הבדיקות שמופיעות בקווים המנחים הבינלאומיים, וכעת מתנהל מחקר גדול הבודק את היכולת שלה לחזות באופן מדויק מהו הטיפול המתאים בחולי סרטן ערמונית בסיכון גבוה (ראה: https://www.nrgoncology.org/Clinical-Trials/Protocol/nrg-gu009-1?filter=nrg-gu009-1)
      כאמור, הערך של הבדיקה הוא בהוספת מידע לגבי הצורך בטיפול עפ"י הממצאים הגנטיים של הגידול. טרם הצטבר מידע בכמות מספקת בשביל לקבוע באופן חד משמעי שהבדיקה מדויקת מספיק, אולם היא בהחלט יכולה לסייע ולהכווין את הרופא המטפל במקרה בו יש התלבטות.

      Parallel Phase III Randomized Trials For High Risk Prostate Cancer Evaluating De
      Intensification For Lower Genomic Risk and Intensification of Concurrent Therapy for Higher Genomic Risk with Radiation (Predict-RT*) *Prostate RNA Expression/Decipher To Individualize Concurrent Therapy with Radiation
      Principal Investigator
      Paul L. Nguyen, MD

      תשובתו של ד"ר תומר חרס- רופא בכיר ברמב"ם

      • צ'יק

        היי
        בהמשך למכתבי
        קראתי גם על, פרולריס, בדיקה גנומית של הגידול שנותנת מידע על האגרסיביות של הגידול.
        מה ההבדל פרולריס לדיסייפר? האם יש מחקר על אחוז הדיוק של הבדיקות האלו?
        אודה לתשובה
        צ'יק

  13. יעקב

    שאול ישראל
    המצגת של Dr. Mohamedali מ אפריל 2021 מצביע על כך שהמחקר לא הסתיים ויש הרבה שאלות פתוחות ! אין אשור טיפולי עדיין
    כפי שכתבתי לך הנושא של נסויים קלינים של קנאביס במחקר – גם כאן בלינק שצרפתה מתאר הרופא התיחסות לגבי תכיפות מתן שתן
    מיניות , טיפול בכאב ומספר מצומצם של שקפים על אתגרים הקימים מול סרטן ערמונית
    (מזכיר מכניזם פעולה של קנביס – חסימת קולטנים מול תאים סרטנים קצת מוזכרת מערכת עצבית, מערכת החיסונית שמושפעת מקנביס)
    במצגת הרופא מציין שפרח הקנביס מורכב ב115 מרכיבים שונים מלב TCH ו CBD ֹ(בCBV,CBG , TBG ועוד
    מערכת Cannabidiolבגוף והשפעת הקנביס עדיין בשלבי מחקר לגבי מינונים (מינון גבהה מדי עלול לגרום להתפתחות תאים סרטנים)
    מוסבר מנגנון של חסימת קולטנים CB1 ו CB2 (מנסים לכמת אותם)
    2. אתה קבעתה שקימת מדיניות חסימה של מחקרי צמחים – תהיה עניני ותפנה למשרד הבריאות וקודם הועץ ברופאים אלטרנטיבים
    בבתי החולים
    3. סיכון קנאביס- עלול להיות לא נעים בנהיגה במידה ואתה נוהג (גם אלכוהול יכול לגרום שתגיע למקומות שלא רציתה )
    חיבים להיות נוהלי בטיחות מדויקים לגבי מינונים מבלי לסכן את המשתמש
    4. לא קבלתי שום תגובה מחולים אחרים לגבי קנביס – תנסה בפסבוק של העמותה
    לא מובנת לי תגובתך שאנחנו חוסמים חולים להגיב לגבי נושא קנביס – מאיפה הטענה הזאת
    5.אתה טוען טענה של מניעת רפוי טבעי – תהיה ספציפי איזה טיפול מוכח לא נגיש לחולים ?
    6. איזה פתח תקוה נחסם ?- תהיה ספציפי – תן שמות צמחים !

    כתבתי לך בעבר שבארץ לא חסמו נסוי קליני ארוך טווח PECTA-SOL -C Modified ciitrus pectin
    פתוח של רופא Isaac Eliaz בארה"ב במחקר זה השתתפו גם רופאים ישראלים בבתי חולים ישראלים (לא היתה חסימה !!)
    גנים שונים מרכיבים את הסרטן – קימות שגיאות גינטיות והבנה של שגיאות אלה מאפשרת להבין יותר מדויק את המנגנון שיפעל על ידי הצמח (לכן ממליץ שבצע בדיקה גנטית בסיסית בקופה שלך )
    לא ראיתי תגובה שלך לכל החומר ששלחתי לך של גורמים ממשלתים במשרד בריאות האמריקאים
    ולהערכתך משרד הבריאות הישראלי מתעלם !

  14. שאול ישראל

    תשובה ליעקב בעניין קנאביס
    1 הקישור כן עובד – מוזמן לצפות בעוד עשרות הרצאות בנושא ברשת. העתק הדבק וצפה. נשמח לשמוע את דעתך בנושא.
    https://www.youtube.com/watch?v=Da7c1iVB4JY
    2 השאלה שלי היא מדוע כל צמח מרפא נחסם כאן באורח שיטתי יזום וממוסד?
    3 גם לאלכוהול ולניקוטין יש השפעות פסיכוטיות וגם לקוקה קולה יש ניזקי בריאות ועדיין הם נמכרים ברמי לוי. מדוע אין מורידים אותם מהמדפים?
    4 מדוע פורום האמון בהצהרת הכוונות שלו על חילופי מידע ודיעות – אינו מתנהל באורח חופשי באמת המאפשר תגובה פתוחה לכל משתתף כנהוג במדיה חברתית?
    5 כיצד ניתן לשלול במדינה דמוקרטית אפשרויות ריפוי טבעי עצמי שהן חלק מזכויות האדם על גופו ובריאותו – זכויות הקודמות אפילו לזכויות האזרח להצביע וכו'.
    6 למה אנחנו מסכימים למצב שבו כל פתח תקווה נשלל מראש על הסף אפריורית וכיצד זה עולה בקנה אחד עם דאגה לזכויות החולים?

  15. יעקב

    שאול ישראל
    הקישור לא עובד
    למרכיבים של הצמח הקנאביס יש גם השפעות פסיכוטיות ולכן הרשויות זהירות עם לגליזציה
    שלחתי לך אינפורמציה על נסוי קליני עם CBD ב 26 לאוגוסט באתר זה
    יש להמתין לתוצאות מחקר ClinicalTrials.gov Identifier: NCT04428203 העוסק ב CBD
    אתה חוזר לאותו נושא שכבר קבלתה תשובה
    ראיתי מאמר בודד על הצלחחה בטיפול באמצעות קנביס וסרטן ערמונית -אחרי נסוי מסודר
    יגיעו למסקנה באיזה מקרים יש סכוי (רמת אגרסיביות ,גרורות ) ומתי לא
    מה השאלה שלך ?

  16. שאול ישראל

    מבקש לשתף לתועלת החברים בפורום – קישור להרצאה על קנאביס וסרטן הערמונית. יש לקוות כי הפוסט הזה לא ימחק – להבדיל מרשומות קודמות בנושא שנעלמו ונמחקו משם מה ומסיבות שאינן ברורות וזאת במדינה שממשיכה בהפללה של אנשים המבקשים להשתמש בצמח מרפא לשם הגנה על בריאותם, לטיפול ומניעת מחלות על-פי שיקול דעתם החופשי.
    https://www.youtube.com/watch?v=Da7c1iVB4JY
    מוגש כחלק מזכות הציבור לדעת בפורום שנועד "להחלפת דיעות ומידע" בתקווה שהזכויות האנושיות והדמוקרטיות האלמנטריות הללו יכובדו פה.

  17. שלמה

    שלום.
    נרשמתי לאירוע של היום ולא קיבלתי קישור.
    [email protected]
    תודה.

  18. שאול ישראל

    תגובה לישראל איש הרימונים
    כל הכבוד על הנחישות וההתמדה בשימוש במיץ רימון.
    משפט המפתח בפוסט החשןב שלך הוא "כשאני משתף אורולגים אני נתקל בספקנות ו-“אתה יכול להמשיך זה לא מזיק”
    אישית אני מאמין שמיץ רימונים מונע או לפחות מעכב התפתחות של ממאירות בערמונית ואולי גם באברים אחרים."
    יש דבר מה מקצץ כנפיים מייאש ומתסכל בגישה שחוסמת כל פתח תקווה גם כאשר ברור שהוא בבחינת לא מזיק ואולי גם מועיל.
    הגישה הזאת אינה מוגבלת לרימונים, היא אופיינית וכוללת ומתייחסת באותה צורה לכל דבר שיש בו קמצוץ של טיפונת תקווה. תהליכי ריפוי טבעי עצמי מבוססים בדיוק על זה, כלומר על אמונה תקווה ותושיה אישית. בהקשר המדעי של השימוש ברימון לצרכים בריאותיים כדאי לעיין במחקריו של פרופ' מיקי אבירם מחיפה. במקביל הייתי שוקל הגדלת מינון לקצת יותר מכוס ביום. רפואה שלימה ובמקביל אכתוב ואשתף אם אעלה על דבר מה חשוב בקישורים שהומלצו בידי יעקב בתשובותיו המפורטות. https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3948052,00.html

    • יעקב

      שאול ישראל
      כל דבר חייב להבדק גם מיץ רימונים כי הוא מדלל במידה מסוימת
      באם אתה לוקח מדללים בצע בדיקות דם
      הוא גם מתנגש עם תרופות מסוימות היתי מדווח לרופא משפחה על שימוש יום יומי בתוסף זה

  19. יצחק גרוס

    אני בתהליך טיפולים הורמונליים (זריקות פירמגון) היום קיבלתי את הזריקה השישית, ה PSA בשבוע שעבר 0.19, ירידה מתמדת. כמו כן עברתי 5 הקרנות SBRT באסותא (הקרנות מונחות MRI , ללא תופעות לואי).
    היום מיד לאחר קבלת הזריקה החלו אצלי כאבים רציניים ביותר באזור הראה עד הגב. יש לציין שבכל הזריקות הקודמות לא הייתה תופעה כזאת.
    האם מישהו חווה כאב כזה לאחר זריקת ה פירמגון ?

    • יעקב

      הי יצחק
      האם אתה לוקח תרופות נוספות או תוספי מזון
      ראה
      Firmagon can cause a serious heart problem. Your risk may be higher if you also use certain other medicines for infections, asthma, heart problems, high blood pressure, depression, mental illness, cancer, malaria, or HIV.

      Other drugs may interact with degarelix, including prescription and over-the-counter medicines, vitamins, and herbal products. Tell your doctor about all your current medicines and any medicine you start or stop using.

      • יצחק גרוס

        תודה על התשובה, הבעיה אינה לבבית, הזריקה ניתנה לבטן בצד ימין וכל הכאבים בצד ימין, מה גם שמעולם לא הייתה לי בעיה כלשהי בלב.

        • יעקב

          הי יצחק
          אני ממליץ שתפגש עפ רופא משפחה ותציג לו את כל התרופות ותוספי מזון שאתה לוקח
          יש לו אפשרות לבדוק באם ישנם התויות של התנגשויות ובעיותיות בין התרופות
          בקש לבצע בדיקות דם והדמיה באזור הכאב
          שלחתי לידיד את המקרה שלך שמטופל עם אותה תרופה

    • טל

      לגבי תופעות לוואי של פירמגון אכן אודם והתנפחות מקומית. לי יש גם הרגשה "כמו שפעת" באותו יום. ועדיין דר רוזנבאום המליץ לי לא להחליף.
      לגבי הכאבים הייתי מציע עוד הסבר. 6 חודשים של דיכוי הורמונאלי עושים את שלהם בהקטנת מסת שריר. בעקבות זאת מרגישים כל מיני תופעות שלא היו קודם.
      ועוד הסבר. ההתנפחות בבטן גורמת לשינוי תנוחת שינה ויכולה להוות עוד סייבה

      כמובן להתיעץ עם הרופא!
      יחד עם זאת לא הייתי נלחץ ונותן לזה זמן כי כמו שכתבו, אם ה psa יורד לא סביר שהמחלה עצמה התפשטה וגורמת את הכאבים, בטח לא ברמות psa כאלו נמוכות

  20. יעקב

    ישראל
    במספר מאמרים קימת התיחסות על 2 נושאים
    נמצא עקוב בהכפלת ערכי PSA יותר זמן נמדד (מספר חודשים) עד עלית PSA

    “This is not a cure, but we may be able to change the way
    prostate cancer grows,” he adds. “We want to find out what cell-signaling pathways are affected, and what is happening to keep PSA levels stable.”
    הנושא השני
    במידה ואתה לוקח תרופות כדאי לידע את הרופא על השימוש המתמיד במיץ רימונים
    בספרות מזכירים את התרופות שמדללות דם ותרופות ללחץ דם אשר עלולות להיות מושפעות משתית רימונים

    כדאי לבדוק
    patients with a specific genotype of manganese superoxide dismutase (MnSOD) seemed to benefit from the supplements. Moreover, a food supplement with a combination of four polyphenol-rich compounds showed significant reduction in PSA growth on treatment vs placebo in the PSA-recurrent population (n = 78) as well as in patients being managed with active surveillance prior to local treatment

    במאמרים לרוב התיחסות למחלה לא גרורתית – אין עדות לרפוי באמצעות מיץ רימונים
    יתכן במקרה שלך המבנה הגנומי מושפעה ממרכיבי רימונים
    לא היתי מסתמך על מיץ היתי מבצע גם בדיקות הדמיה (PET CT PSMA )

  21. ישראל

    כתבתי בעבר ואכתוב שוב..נענה להזמנה לדיון..
    אני אחד עם PSA גבוה מעל ל-5 שנים ו-"מנסה להימנע מחולי"
    לאחר MRI ראשון לפני 4 שנים עם תוצאה של "חשד גבוה" לממאירות החילותי לשתות מידי יום כוס מיץ רימונים טבעי
    לאחר כשנתיים ב-MRI השני הנגע הוגדר כ"חשד בינוני" לממאירות, דהיינו שיפור. (אגב, אצל אותה מפענחת)
    באחרונה ב-MRI שלישי שיפור נוסף והפעם ההגדרה "חשד נמוך".
    בכל אותו זמן אני מקפיד על שתיה יומיומית של כוס מיץ רימונים.
    ברשותי שלושת הבדיקות ה-MRI (דיסקים ופיענוחים) ואני אשמח להשתתף בכל קבוצת מחקר בארץ.
    כשאני משתף אורולגים אני נתקל בספקנות ו-"אתה יכול להמשיך זה לא מזיק"
    אישית אני מאמין שמיץ רימונים מונע או לפחות מעכב התפתחות של ממאירות בערמונית ואולי גם באברים אחרים.
    רפואה שלמה לכולם ושנה טובה.

  22. שאול ישראל

    תשובה ליעקב
    השאלה הנוגעת לכל צמח מרפא ולכל אמצעי ריפוי שנמצא על הספקטרום הטבעי ההוליסטי המשלים וכו' היא מי בעצם מחליט על אפשרויות השימוש?
    אם ההחלטה פתוחה לדיון פתוח הדדי דמוקרטי זורם וחופשי שעיקרו שיפור הבריאות, המניעה והטיפול לטובת הכל על פי שיקול דעת אישי וחופשי ונגישות, הרי זה מעולה מאוד. אם ההחלטה נתונה באורח בלעדי בידי גופי מחקר מדעי שאינם נגישים, שאינם שקופים באמת לציבור, שאינם מייצגים בהכרח את כלל הציבור בין החולים ובין אלה המעוניינים במניעה, כי אז יש בכך בעייה. וזאת משום שגם אם אתה ואני וכלל החברים כאן 'יעלו' אי פעם "בפוקס" כמו שאומרים, במקרה בטעות, במזל, מכוח צירוף מקרים מוצלח, או מתוך התנסות ומחקר 'גוגלי' על 'תרופת הפלא והסבתא' האולטימטיבית, עדיין יהיו גורמים שיגידו אהה בהה, ציגלמה, כן אבל, אולי, יתכן שאחר כך… נראה יותר מאוחר, נתפנה לחקור בהזדמנות, לא הוכח מדעית… לא בוצעו מספיק מחקרים, לא התפרסמו מאמרים בכתבי עת סמכותיים וכו'. וגם אם אתה ואני נהיה משוכנעים מניסיון אישי וודאי שזה תכלס בשטח מה שריפא אותנו -עדיין בחיים לא נוכל לפרסם את הדבר בכתבי העת הללו ובחיים לא נוכל לעולמי עולמים להרים תקציב למחקר. ואז ברווח הזמן שבין העוד לא לבין האולי והאחר כך וכו' עלולים לסבול וללכת לעולמם אלפי אנשים. כלומר זה לא אתי וגם לא מה שנקרא 'פאר פליי' והאינטרס של כולנו כבני אדם הנמצאים תחת צל המחלה שאינו חס על איש ושלאף אחד אין פוליסת ביטוח חיים כנגדו – הוא לקדם כל פתח תקווה וריפוי אם יש בו ממש ואם אין בו היזק. נכון לעכשיו במדינת ישראל עוד לא קם נולד והופיע וגם לא "הומצא" ואף פעם גם לא ימצא- צמח ש'המדענים' לא הכריזו עליו כעל לא מדעי, מסוכן, מזיק, לא בדוק, לא נחקר, בלי תעודות, נטול מחקרים, רעיל, מסמם, מתנגש עם כימו והקרנות וכאלה. וזו בעצם הבעיה והיא חשובה מאוד לעצם קיומו של דיון חופשי בלתי תלוי, מועיל המשרת באמת את כולנו בין חולים בין מבקשים להימנע מחולי. כלומר הדיון הפתוח הזה במדיה החברתית הוא חלק מהוויה דמוקרטית ואתית הקשורה במה שנקרא "מדעי הרוח והחברה" ואלה קודמים לדיון המדעי הקונבציונאלי ואינם תלויים בו באורח מוחלט. כל מי שיש לו פתח תקווה או שמץ רעיון כזה אדרבא ואדרבא שיפתח עליו דיון וישתף ותבוא עליו הברכה. הרבה בריאות שלימה ומשלימה לכולנו.

    • יעקב

      שאול ישראל
      קימת רפואה סינית שקימת כ 5000 שנה -החלטות על צמח שם הם לרוב נסיון
      האינפורמציה נאגרת ונשמרת
      הוכחות מדעיות ברפואה קונבציונלית באמצעות נסויים קלינים מתיחסת לקבוצות שנבחנו באמצעות
      תהליך מסודר החל מחיות עד לבני האדם
      באם אתה רוצה לחפש תעשה את זה
      תנסה להכנס לאתרים רפואים ותחפש מה הם צמחי מרפא עבור סרטן ערמונית
      ועל איזה מהם נעשו נסויים קלינים

      ב ynetב 2015 הופיעה כתבה
      5 צמחי המרפא שנחקרו ונמצאו יעילים נגד סרטן
      הם גדלים במורדות ההימלאיה ועל שפת נחלים בדרום סין ומוכרים כבר אלפי שנים ברפואה המסורתית, אבל רק מחקרים מהשנים האחרונות מוכיחים עד כמה הם יעילים ועוצמתיים. 5 צמחי מרפא פחות מוכרים למניעה ולטיפול במחלות סרטן
      כתבה במנטה ד"ר יפה שיר-רז, כתבת ראשית מגזין " בדוק

      בסינגפור – אוניברסיטה חוקרת צמחי מרפאה בתחום הסרטן
      NEWSLETTER These 5 tropical plants may 'provide anticancer benefits'
      In a recent study, scientists identified several tropical plants that have anticancer properties.

      The Bandicoot Berry (shown here) may have anticancer benefits.
      Researchers from the National University of Singapore, Department of Pharmacy (NUS Pharmacy) spent 3 years investigating the pharmacological properties of local plants.

      They found that three species were particularly effective at inhibiting the growth of several cancers, and they have now published their findings in the Journal of Ethnopharmacology.

      Despite the widespread use of modern medicine in Singapore, there is a tradition of
      A 2017 report by Singapore’s Health Promotion Board stated that the number of people who receive a cancer diagnosis will continue to rise, but that the number of people who survive will also increase as medical technology and cancer care improve.

      . Because there is a lack of scientific evidence around the medicinal properties of local plants, the NUS Pharmacy team recognized an urgent need to document any health benefits these plants may provide before the knowledge is lost.

      Evidence of anticancer benefits in 5 plants
      • Bandicoot Berry (Leea indica
      • Sabah Snake Grass (Clinacanthus nutans)
      • Fool’s Curry Leaf (Clausena lansium)
      • Seven Star Needle (Pereskia bleo)
      • Black Face General (Strobilanthes crispus)
      • South African Leaf (Vernonia amygdalina)
      • Simpleleaf Chastetree (Vitex trifolia)

      In the study, the team prepared extracts of “fresh,” “healthy,” and “mature” leaves from these plants and examined their effects on cells from breast, ovarian, uterine, cervical, leukemia, liver, and colon cancers.
      לא ערמונית
      Bandicoot Berry, South African Leaf, and Simpleleaf Chastetree had an anticancer effect against all seven types of cancer, according to the researchers. Fool’s Curry Leaf and Black Face General also had protective properties against some cancer cells.

      Interestingly, the team found that Sabah Snake Grass was not effective at preventing the growth of cancerous cells, despite many people with cancer in the region using it.

      The authors hypothesize that people commonly use Sabah Snake Grass as a traditional medicine because it offers some kind of benefit to people with cancer other than killing cancerous cells.

      עליה בפוקס על צמח מסוים כמו שאתה מציג לפעמים עלולה להזיק להרעיל ולאחרים להיות יעילה
      עם החיים שלך אתה לא מהממר –

      L

  23. שאול ישראל

    תשובה לעניין משרד הבריאות בפורום שאמון מעצם מהותו על פתיחות, שיח חופשי הדדי ומכבד, מגוון דעות שונות והגנה על זכויות בריאותיות.
    הפרופ' רפאל משולם – חתן פרס ישראל וחוקר בעל שם עולמי זכה בפרס לפני עשרות שנים על מחקריו בתחום הקנאביס כצמח מרפא.
    מדינת ישראל הינה לכאורה ולהלכה מדינה דמוקרטית האמונה על זכויות אנוש ואדם בסיסיות.
    זכויות כאלו כוללות מטבע הדברים את הזכות של האדם לדאוג לחייו, לבריאותו ולגופו ולעצם הישרדותו בעולם הזה על פי מיטב שיקול דעתו והעדפתו וזאת על בסיס מידע חופשי המכבד את זכות הציבור לדעת.
    למרבה הצער משרד הבריאות ומערכת הבריאות במדינת ישראל יצרו מערך משוכלל אך מעייף של חסימות בירוקרטיות בלתי אפשריות בפני כל מי שמבקש להסתייע בצמח המרפא לשם הגנה על בריאותו.
    המערך הזה נועד להבטיח בין היתר המשך שליטה של המערכת הקיימת וכן פיקוח רגולטורי המשרת את תעשיית התרופות שפועלת כבורסה. במסגרתו מושמדים גידולים "בלתי מורשים" של הצמח והמבקש להגיע אליו נדרש לאינסוף תחנות בירוקרטיות הקשורות בטרחה רבה ובתשלום יקר ומיותר עבור מרשמים.
    המערך הזה גובה בידי שר הבריאות הקודם מסיבות הקשורות בין היתר בדיעות קדומות חשוכות למדי כנגד הקנאביס שאין בינן לבין סגולות המרפא האצורות בו דבר וחצי דבר.
    כל עמותה ראויה של חולים, בין במקצה אורולוגי, בין במקצה אונקולוגי אחר, בין בכל תחום נועדה להגן על זכויות האנוש של החברים בה וכן על חופש המידע והטיפול הרפואי הנגיש על פי בחירתו של האדם המבקש להיטיב עם בריאותו ולמנוע מעצמו סבל וכאב מיותר.
    בינתיים נפל למרבה הפלא דבר בישראל; קמה ממשלה חדשה וזו מינתה את ניצן הורוביץ לתפקיד שר הבריאות, כאשר הן הממשלה הזו והן השר המסוים הזה – הצהירו ביחד ובנפרד מראש על התחייבות למצע של שינוי.
    אשר על כן נראה כי הגיע הזמן לשינוי מקיף של המדיניות ביחס לקנאביס כצמח מרפא – בקטע האורולוגי האונקולוגי שלשמו התכנסנו כאן בפרט ובהקשר בריאותי כללי באופן שיהיה נגיש וחופשי לכל אדם העשוי להסתייע בו.
    התובנות הללו כל כך אלמנטריות שמדהים שצריך להאבק עליהן ועל הזכות להשמיע אותן, אבל ככל הנראה אין ברירה כי הגיעו מים עד נפש ורגולציה פרי בירוקרטיה עד עצם החיים. כדאי מאוד שגם מי שאינו בגדר חסיד של הקנאביס יואיל בבקשה לאפשר השמעת דעה ביקורתית בנושא ביחס למציאות הקיימת ברפואה הציבורית בישראל. אחרת נמצא עצמנו בקרוב מאוד במציאות בלתי אפשרית של כאילו-מדע שהפך לכנסייה ושל מדינה שאינה דואגת באמת לשלומם ולרווחתם של אזרחיה.

    • יעקב

      שאול ישראל
      באם אתה קורא על ביצועה מחקרים בתחום סרטן ערמונית וקנביס אז הם מתבצעים בעולם
      באם אתה רוצה לזרז מחקר בארץ בתחום צריך למצוא גורמים מסחרים שירצו להשקיע
      ללא אינפורמציה מדעית מוכחת אין לנו עם מה לפנות למשרד הבריאות באם יש לך אתה מוזמן לעשות זאת
      קול קורא שלך לדיון פומבי על שימוש בקנביס כאמצעי טיפולי בסרטן ערמונית
      לא מקבל הד היות ולא הצגתה תוצאות מחקר המצביע על רפוי של סרטן ערמונית
      אך
      קימים מאמרים הקוראים למחקר על השפעת מרכיבי קנביס על סרטן -ראה מאמר
      Cannabidiol (CBD) as a Promising Anti-Cancer Drug
      Emily S. Seltzer, Andrea K. Watters, […], and Dong Zhang

      מאמרים משנת 2020 קוראים למחקרים לבדוק את היעילות ואת הבטיחות של CBD בנפרד
      או בשילוב עם עם תרופות או מוצרים אחרים
      ישנם מאמרים המדווחים על מחקרים מענינים עם עכברים וסרטן ערמונית בטיפול עם קנביס מרכיב CBD אינו פסיכותי
      היות ובארה"ב במדינות מסוימות קנביס קבל לגליזציה נראה שמחקרים יאוצו
      יש להם סכוי להביא תוצאות יותר מהירות מאשר בארץ
      בשלב זה מציע שתמתין לתוצאות מדווחות בתחום זה בשנת 2021
      ללא הוכחות אין לנו מה לחפש במרד הבריאות

    • יעקב

      שאול
      בפורום אין מקום לדעות פוליטיות ובקורת על תפקוד ממשלה או משרד הבריאות
      כאן תציג שאלות ספציפיות ונשתדל לענות
      במידה ותמשיך בזה תחסם

    • chagay

      שאול שלום
      כמנהל אתר העמותה אני מנסה ליצור איתך קשר ולשלוח אליך מייל,
      אך ככל הניראה יש בעיה כלשהיא עם שליחת מיילים אליך או קבלת אימיילים אצלך.

      ולכן, אודה לך אם תשלח מייל לכתובת למנהל אתר-העמותה בכתובת:
      [email protected]

      תודה מראש
      ובברכה
      חגי

  24. שאול ישראל

    שוב תודה ליעקב על תשובות מפורטות ומושקעות וראויות להערכה רבה.
    אני עובר על החומרים ואשתף אם יהיו השגות ותובנות לאחר הכנת שעורי הבית…
    אשר לשינויים תחקתיים צריך להבין, משרד הבריאות לבדו לא יתקן את עצמו. במשך שנים שלט במשרד כבוד השר המכונה הרחמנא ליצמן ומנקודת מבטו המאוד נאורה קנאביס היה חלק ממה שנחשב כתרבות של הפקרות ופריצות, שהרי הצמח היה חביב מאוד על 'ילדי הפרחים' במאה שעברה. לכן הוצבו חסמים לאינסוף על כל שימוש בו. בדיעבד התברר כי הצמח אוצר סגולות מרפא מדהימות, אבל החסימות נותרו בעינן ורק התגברו במידה מבהילה כתוצאה מהרצון להותיר אותו בחזקת מונופול של המערכת ושל חברות התרופות. השינוי יתרחש כאשר עמותות של חולים ינצלו את העיתוי של ממשלה חדשה שהבטיחה שינוי וידרשו את זכותם האנושית הבסיסית ביותר לדאוג בעצמם ולפי הבנתם לחייהם ולבריאותם. אגב זה אינו צמח המרפא היחידי שנחסם לשימוש ויש לו עוד לא מעט חברים שגם הם אינם קלים להשגה.
    אשר לרפואה משלימה בישראל במרכזים רפואיים גדולים — מומלץ לנסות לחפש את הספר במזל סרטן ערמונית בספרייתו של המרכז שנזכר כאן ולראות באמת האם הוא נמצא שם…. במקביל אפשר לנסות לשאול את הפרופסורים איך מגיעים לקנאביס לסוגיו השונים ולדווח על התשובות שלהם שלבטח יהיו מאלפות ביותר.

    • יעקב

      שאול ישראל
      במידה ותמצא מחקר קליני המצביע על צמח מסוים שהוכיח את יעילותו ברפוי סרטן ערמונית
      נתן שתבוא עם דברים מבוססים למשרד הבריאות
      יש להמתין לתוצאות מחקר ClinicalTrials.gov Identifier: NCT04428203 העוסק ב CBD

      משרד הבריאות מאשר שימוש קנאבי רפואי לחולים שסובלים מכאבים – מרשם נתן לחולים כאלה .
      אני מבקש שלא תערב דעות אישיות על שרים או בכירים אחרים שניהלו את משרדי ממשלה באתר !
      אתה יכול להכין מסמך עמדה מבוסס על עובדות ולא תחושות ולנסות לשכנע
      ללא הוכחות מחקריות נסויים קלינים אין לך איך לשכנע את האנשים להשתמש בצמחים מסוימים.
      במידה ויש שאלות ספציפיות אטרח ואחפש תשובות .
      פניות היחידות שלנו למשרד הבריאות
      היתה בנושאי בדיקות סקר PSA עבור אכלוסיות מסוימות בהתבסס על מחקרים של רשויות אמריקאית

  25. יעקב

    שאול ישראל
    אנה עיין במאמר
    Modified Citrus Pectin Shows Significant Benefits in Biochemically Relapsed Prostate
    Cancer
    אבקת הדרים בהאטה ועצירת עלית PSA בסרטן עם אגרסיביות נמוכה
    אחד המוצרים שבו נעשו מחקרים קלינים גם בארץ

  26. שי

    רציתי לדעת מה אומר תוצאה של 4kscore 12%

    • יעקב

      שי
      מספר שלך גדול במקצת מהמספר המצוין במאמרים שונים שהוא 7.5% ׁ( 12) מעל מספר יש לשקול ביופסיה
      כך שבדיקת 4K מבהיר את החלטה לגבי החלטה לביופסיה (פרוצדורה פולשנית)
      היתי מבצע גם בדיקת MRI, על מנת לקבל תוצאה לגבי PIRADS החלטה הסופית על ביופסיה
      עיין בעץ החלטות המופיע באתר ומסביר את 4K

  27. שאול ישראל

    דבר ראשון תודה רבה ליעקב על תשובות מושקעות ראויות להערכה על תשומת הלב.
    אני אלמד את הנושא ואעבור ביסודיות על הקישורים וכמובן שאשמח לשתף תובנות ותגליות
    לדעתי קיימת מידה מסוימת של אשליה בדבר סוג של השלמה אינטגרטיבית כאילו הרמונית בין אסכולות רפואיות שונות. בפועל בישראל ההרמוניה הזאת אינה קיימת תכלס בשטח ולכן אנשים במצב של "הלם קרב" כתוצאה מתוצאות בדיקות מבהילות ומהמילה המפחידה – נאלצים לנסות לייצר את הדרך העצמית של הריפוי המשולב, מה שמהווה אתגר לא קטן בכלל.
    הדוגמא הכי טובה לפיקשושים באינטגרציה היא היעדר מאגר נתונים שקוף אמין נגיש פתוח של ניסויים קליניים בצמחי מרפא. דוגמא עוד יותר טובה היא השדה של הקנאביס, כאשר מכיוון אחד יש כאן הישגים מרשימים כבר איזה שלושה עשורים בתחום החל מעבודתו של פרופ' משולם שהגריל על זה את פרס ישראל בצדק גמור. מצד שני המון חסימות וסוג של מלחמת התשה כאשר אפילו CBD נטול כל THC מהווה בעייה. זה מצב שאי אפשר להשלים איתו בשום אופן. כל זה מגיע לשיא בקטע של שמן סימפסון שיש לו רקורד מרשים של עדויות שרצות ברשת, אבל האדם הפשוט לא יודע איך בכלל להתחיל לטפל בעצמו בקטע הזה. ואם ילך לאורולוג רגיל יזכה להרמת גבות מהסוג הלא נעים. יכול להיות שדווקא עכשיו בעיתוי הזה שבו יש ממשלה שהבטיחה שינוי ויש שיח חזק על נושאי בריאות – הגיע הזמן באמת לשינוי גם בחזית של המחלות הממאירות וביתר תוקף בהקשר האורולוגי. כלומר לא יכול להיות מצב שבו האדם הפשוט צריך להמציא בעצמו לבדו במצבים של מצוקה את הרפואה האינטגרטיבית השלימה באמת שתעניק לו את האופטימום בכמה שפחות סיבוכים, לחצים וסבל מיותר. כל מי שהתנסה בהקשר של סימפסון בדגש על קטע אורולוגי-אונקולוגי – שישתף ואולי נלמד אחד מהשני.

    • יעקב

      הי שאול ישראל
      באתר נסויים קלינים של ארה"ב תמצא אינפורמציה על נסוי קליני לחולים בסרטן ערמונית עם CBD
      ClinicalTrials.gov Identifier: NCT04428203 ׁ(נסוי חדש יחסי)
      Epidiolex (CBD) in Patients With Biochemically Recurrent Prostate Cancer
      The safety and scientific validity of this study is the responsibility of the study sponsor and investigators. Listing a study does not mean it has been evaluated by the U.S. Federal Government. Read our disclaimer for details.
      Recruitment Status : Active, not recruiting
      First Posted : June 11, 2020
      Last Update Posted : April 2, 2021

      כתבתי לך מספר פעמים תפנה למחלקות שעוסקות ברפואה אלטרנטיבית בבתי חולים הגדולים
      אני אישית היתי בבליסון יש להם אינפורמציה על תזונה וצמחים הכל תוי במצבך -מצב קליני אגרסיביות ועוד
      אך גם נפגשתי באופן פרטי

      מוכרים דווחים של טיפול בודד על הצלחה מול סרטן ערמונית אך אי אפשר להסיק מחולה לחולה
      היות וה DNA שונה מחלה שונה ועוד

    • יעקב

      הי שאול ישראל
      לגבי שנויים חוקתים וכל מיני הצעות לשנויים
      ממליץ שתפנה למשרד הבריאות לפניות הציבור
      בהצלחה
      יעקב

  28. אורן

    עזרה !!!!
    שלום רב, בן 62 , בריא …….עם 7.5 psa ( ב2015 היה רק 2 psa ), + MRI שראו סרטן בצד ימין של הערמונית + ביופסיה 3+4 , גליסון 6 +PET CT ואין גרורות + בדיקה יקרה גנומית בארה"ב שמראה שאני בסיכון 29% והגידול יחסית גדול לגודל הערמונית…..הלכתי ל 6 רופאים מומחים גדולים בתחומם : כריתה/פוקלי קריותרפיה/הקרנות/ ברכיתרפיה/HIFU ………..וכל רופא , לצערי, "מושך " ומנסה לשכנע לטיפול שהוא מבצע , כאילו לא אובייקטיבי. אני לא מדבר על עלויות כספיות (פרטי או בית חולים) כרגע בגלל גילי הצעיר יחסית מה שחשוב לי לגבי התופעות לוואי זה לשמור על זיקפה יחד עם פחות בעיות בהשתנה..אני סוחב את ההחלטה כבר 5 חודשים ! מה עושים ? איך מחליטים ? ,תודה מראש – אורן

    • יעקב

      הי אורן
      היתי מתיעץ באונקולוג אורולוגי ולא בבעלי מקצוע בתחומים אחרים
      האם נבדקו מוטציות בבדיקה גנומית ? (באיזה חברה ביצעתה בדיקה גינומית)BRAC 1./2 ATM ?
      מה היו המלצות של הבדיקה ?
      האם נכתב גם על מעורבות של מספר הגלילים ו% מעורבות בבדיקת MRI
      לא ברור מה הגליסון 3+4 זה 7 ולא 6 כפי שכתבתה?
      אשלח לאורו/אונקולוג כאשר תשלח עוד פרטים

      • אורן

        קודם כל תודה….. יש לי גליסון 6 (3+3). סיסטמטיות ימין :4 גלילים מ 8 (5,10,20,70 % ) וצד שמאל 0 מ 6 . חב' אונקוטייפ שלחה לארה"ב,מיאמי : סיכון 29% שיש לי גליסון 7 ( 4+3) T 3 . גודל הפרוסטטה 28 cc . אודה לתשובתך

        • יעקב

          אורן
          נשלח לאורו/אונקולוג בכיר אנא שלח לי בדוא"ל בוורד מסמך שלם מסודר
          תודה יעקב

        • יעקב

          שלום אורן
          קשה להמליץ המלצות ספציפיות במסגרת הפורום
          באופן כללי לגידול עם מאפיינים כאלו יש מספר אופציות כפי שצויין
          ממליץ להתייעץ עם אונקולוג\ית

          בהצלחה
          ד"ר דניאל קייזמן, מנהל היחידה לגידולי דרכי השתן,
          מערך אונקולוגי, מרכז רפואי תל אביב ע"ש סוראסקי

        • יעקב

          הי אורן
          האם עינת במונוגרמה שח MSKCC סלואן קיטרינג בניו-יורק

  29. שאול ישראל

    לחברים שלום ורפואה שלימה,
    כמה שאלות-רעיונות;
    האם לא כדאי לנסות לערוך מעין מיפוי של כל הספקטרום של המשלימה, הטבעית, האלטרנטיבית, ההוליסטית וכאלה ולנסות לפענח אותו במספר מישורים על בסיס מאגרי ידע והתנסות ושיתוף הדדי; מישור אחד מה הרלוונטיות שלו בקטע של סרטן? מישור שני אותו כנ"ל בקטע של ערמונית? מישור שלישי מה קורה בציר הזה בעולם? מישור רביעי מה קורה בארצנו הקטנטונת המתיימרת להיות מן המתקדמות בעולם?
    אם ניקח 2 תחומים יותר נקודתיים וננסה להתמקד בהם
    א מה קורה בקטע של דיקור סיני בהקשרים האלה?
    ב מה יש לנו בתחום של רפואת צמחים בכלל וקנאביס-סימפסון בפרט? האם יש מחקר פעיל משמעותי בארץ? אם כן איפה בדיוק? אם לא למה בעצם? ומה הדרך הכי פשוטה להגיע לסימפסון בהקשר אורולוגי? כי אם זה אכן אפקטיבי כפי שיודע לספר הפרופ' גוגל ואם זה חסום לגמרי כאן, אז משהו לא כל כך הכי בסדר וגם לא ממש תקין… ואולי ממשלת השינוי של נפתלי יכולה להביא בשורה?

    • יעקב

      שאול ישראל
      אנסה קודם כל להסביר מספר מושגים ומקומות שבהם אתה אתה יכול לקבל אינפורמציה (לרוב באנגלית)
      באתר שלנו אתה יכול להתרשם ממדור תזונה ואיכות חיים

      במקביל לרפואה מקובלת קימות גם שיטות טיפול שונות
      השם הכללי הוא רפואה אלטרנטיבית ומשלימה ALTERNATIVE AND COMPLEMENTARY MEDICINE
      חלק מהשיטות הן בעלות ותק – מסבירות את הוצרות המחלה ואיך נתן לטפל בה אחרת ולעתים סותר את העקרונות המוכחים של רפואה מקובלת קונבציונלית – דוגמא לותק רפואה סינית ואחרת היא ההומיאופתיה
      הוצה במקביל להתקדמות ברפואה המקובלת הקונבציונלית .
      בעבר שיטות טיפול אלה הוגדרו "רפואה אלטרנטיבית " לעתים הדבר הוביל להימנעות מטיפול רפואי קונבציונלי – אך כיום מרבית רפואה אלטרנטיבית ניתנות במקביל לטיפול רפואי קונבציונלי
      והן נקראות "רפואה משלימה"
      כאשר שיטות טיפול משלימות ניתנות בשילוב עם רפואה קונבנציונלית , על בסיס עדות מדעית מספקת
      באופן המיטיב עם המטופל
      הן נקראות "רפואה משולבת " או רפואה אינטגרטיבית
      אתה צריך לזכור שאין פתרון לרפואה שנסמכת על ראיות !!
      אין מחקר עם מדגם רציני שיכול להצביע על רפואה אלטרנטיבית כמרפא סרטן
      סקרים מוכיחים כי הרבה מאד חולים נעזרים בשיטות טיפול שונות (תוספי מזון ,צמחי מרפא ועוד
      החולים עושים את בנוסף לטיפול המקובל ולא במקומו
      שימוש זה מוגדר כרפואה משלימה ולא אלטרנטיבית המחליפה את הטיפול המקובל
      רפואה משלימה היא גם בהביטים התומכים בחולה (לעתים הקלה על סימפטומים)
      לפי העקרונות של הרפואה המשלימה הטיפול בחולה יעשה במגוון שיטות כאשר היעילות והבטיחות הוכחה
      לכן הישום של הרפואה המשלימה דורש מעקב של מערך הרפואי המשלב את הרפואה המקובלת עם הרפואה המשלימה
      אני כתבתי לך בעבר שבמרבית הבתי החולים הגדולים פועלים צוותים של אונקולוגיה משלימה נתן לפנות אליהם ולקבל יעוץ אמין.
      הספרות המחקרית העדכנית רפואה משלימה הניתנת למטופלים אונקולוגים על ידי מטפלים מוכרים תוך
      התחשבות בהתוויות והתוויות נגד יכולה לתרום לאיכות החיים של מטופלי סרטן
      היות ואין הסדרה חוקית של תחום זה יש לנקוט באופן זהיר את הטיפול והמטפל.
      שיטות אבחון וטיפול רפואיות משלימות
      הדיקור הסיני- הקלה בגלי חום ,בחילות ,תשישות ועוד (מטפל שתבחר עם 4 שנות הכשרה לפחות)
      טיפולי גוף ונפש – שיטות טיפול הרואה בקשרים הדדים שבין הנפש לגוף (לעתים סיבה להוצרותם)
      טיפולים בטוחים : מדיטציה, הרפיה עמוקה ,דמיון מודרך , היפנוזה ,מוזיקה ועוד -יש לבחור מטפלים עם סמכה מוכרת
      תזונה ותוספי מזון וצמחי מרפא
      מדובר בשיטות טיפול הטוענות להשפעה על בילוגית גוף האדם
      שיטות הן : תזונה, נטורפתיה -כוח הריפוי העצמי של הגוף (ממליץ על ספר של ד"ר גילית שטיינר
      הנטורפתיה היא שיטת טיפול ורפוי הרואה את האדם בצורה ריאלית ,כשלמות אורגנית אחת -הולסטית
      שלמות זאת היא בעלת ממדים רבים ושונים לדוגמא :
      המימד הנפשי , הממד הרוחני והממד הגופני אשר תפקודם תלוי זה בזה.- ז"א שנוי באחד הממדים האלה
      מוביל לשנוי בממדים אחרים שהזכרתי.
      קימים מחקרים המוכיחים שתוספי מזון וצמחי מרפאה יכולים להשפיע על תפקוד מערכות הגוף הגוף אך עדיין לגבי רבים מהתוספים אין מידע קליני אודותהשפעתם על המחלה
      חשוב מאד להועץ באונקולוג המטפל לודא ששאין אינטראקציה או התנגשות (פגיעה ביעילות ,רעילות)

      ממליץ הישענות על מקורות מידע אמינים דוגמא :
      אני ממליץ בספרות של משרד הבריאות האמריקאי NIH
      אתרי המכון הבריאות האמריקאי OCCAM
      Office of cancer complementary and Alternative Medicine
      http://www.cancer.gov/cam

      National Center for Complementary and Integrative Health -NCCIH
      https://nccih.nih.gov
      אתרים אלה מציעים מידע באנגלית על טיפולי רפואה משלימה בכלל בכלל וטיפולים במחלת סרטן
      לגבי תוספי מזון
      אתר מכון הבריאות האמריקאי NIH
      http://ods.od.nih.gov אתר עוסק בתוספי תזונה, צמחי מרפא, ויטמינים ועוד

      אתר האגודה האמריקאית לאונקולוגיה משולבת SIO
      http://www.integrativeonc.org
      מנוהל על ידי האונקולוגים מומחים עם מנהלי יחידות של רפואה משלימה

      אתר היחידה לרפואה משלימה במרכז סרטן MD Anderson Cancer Center
      גם באירופה אתר מענין
      http://www.cam-cancer.org.il
      אתר מציע נירות עמדה וסיכומים באנגלית לגבי שילוב רפואה משלימה בסוגי סרטן שונים

      דוגמא למאמרים שיכולים ענין אותך :
      Complementary and alternative medicines in prostate cancer: from bench to bedside?
      Samuel J Klempner 1, Glenn Bubley
      Affiliations expand
      PMID: 22618569 PMCID: PMC3380882 DOI: 10.1634/theoncologist.2012-0094
      Abstract
      Complementary and alternative medicine (CAM) use is common among adults, and recent reports suggest that 25%-50% of prostate cancer (PCa) patients use at least one CAM modality. The most common CAM modalities used by PCa patients are vitamin and herbal preparations with purported antitumor effects despite only modest underlying preclinical or clinical evidence of efficacy. In this review we provide a brief overview of the basic scientific and clinical studies underlying the most common herbal and vitamin preparations including common antioxidants, pomegranate extract, green tea, turmeric, resveratrol, silibinin, and herbal combination preparations. When available, prostate cancer clinical trial data are reviewed. Importantly, we have compared the concentration of these agents used in in vitro experiments to that likely to be achievable in humans. From the available data we conclude that there is insufficient evidence to support the use of CAMs for the treatment of prostate cancer patients outside of a clinical trial.

      2. כמו כן עיין ב Memorial Sloan Kettering Cancer Center – INTEGRATIVE MEDICINE

      הערות :
      כדאי מאד שתעיין בנושא שנהפך למהפכני והוא רפואה מתואמת אישית – אפיון ביולוגי של הגידול כל פי
      איפיון מולקולרי ובהתאם להמליץ על טיפול יעודי מדויק

      בהמשך בימים הקרובים אנסה להרחיב בשאר הנושאים אך אתה חייב לעיין באתרים השונים
      ששלחתי לך הפניות

    • יעקב

      שאול ישראל
      באם אתה פונה לרפואה משלימה כדאי מאד שתתיעץ עם האונקולוג המטפל בך ורופא משפחה
      תקבל את חוות דעתו ואולי המלצות
      יתכן ויהיה לו הסתיגויוות -כדאי שתקח מררופא שלך מכתב הפניה מפורט על מצב הבריאות שלך
      ובו מפורט הטיפול שאתה מקבל עכשיו וכן הטיפול והמעקב העתידי שלך.
      בדוק באתרי האיגודים המקצועים על רקע המקצועי של מטפלים שונים לדוגמא
      האגודה הישראלית לרפוי סיני מסורתי
      http://www.tcmisrael.org.il
      אגודת הנטרופתים http://www.nathuropathy.org.il
      העמותה הישראלית למטפלים בצמחי מרפא http://www.herbology.org.il
      ארגונים אלה לא מיצגים את משרד הבריאות או את המדינה
      עצה חשובה
      אל תקבל את דרישת המטפלים להפסיק טיפול אותו המליצה רפואה קונבציונלית – כי רפואה משלימה
      איננה יכולה לרפא את מחלת סרטן
      תהיה מודע לפורמט (מרכיבים) של הפורמולה הצמחית שנרשמה לך
      בקש תמיד פירוט הכולל מינון ,צורת הכנה ודרך מתן הטיפול

  30. יעקב

    עליזה
    תגובתו של ד"ר חרס מרסב"ם
    באיזה גידול מדובר? אילו טיפולים כימותרפיים ניתנו?

    • זאב

      שלום רב לכולם
      כחולה בסרטן הערמונית אני נכנס לפורום מספר פעמים ביום ,קורא על בעיות שחלק מהן יש גם לי, קורא את התשובות העניניות של יעקוב ,איצ'ה והרופאים המומחים והאתר הפך לי למקור אינפורמציה חשוב,ואולם לאחרונה הצטרף האדון שאול ישראל שהפך את הפורום ללוח להגיגיו ,כותב לנו מאמרים פילוסופים,מעביר לנו את דעותיו הפוליטית המעניינות וכו,אנא מר שאול ישראל אין צורך במאמרים ארוכים,נראה לי שהם אינם שייכים לכן,אני מאחל לך בריאות שלמה ושנה טובה.

  31. עליזה

    שלום, בעלי עובר טיפולים כימותרפיים, עשה כבר 4 טיפולים ,, זאת התוצאה Ct. "גוש רטרופאיטונאלי ידוע, מקיף משמאל את האורטה היורדת, וכעת ללא מישור הפרדה שומני ברור עם ה IVC גדל בהשוואה לבדיקה קודמת, נמדד כעת 3.7*5.1 לעומת 4*.32 בבדיקה קודמת. גוש כעת גם נראה דוחק/מערב את השופכין השמאלי עם הרחבה של השופכין הפרוקסמלי והרחבה קלה-בינונית של מערכת המאספת משמאל. בולטת יתר בבדיקה נוכחית סמיכות אנטראמדולרית פתולוגית בשליש הפרוקסימלי של השאפט של הפמור משני הצדדים פיזור משני/ מח עצם המטופואיטי למעקב, סמיכות מח העצם גברה בצורה דיפוזית, יתכן משנית לטיפול" מבקשת את דעתך מה צריכים לעשות במקרה זה שטיפול לא מקטין את הגוש , האם יש צורך לעשות ניתוח או הקרנות ? תודה רבה

  32. אלעד

    שלום ובשורות טובות
    אבי אובחן ליפני כשנה עם סרטן הערמונית
    גליסון 9
    PSA 138
    מספר גרורות – אחת בעצמות ובבלוטות הלימפה ובאגן
    התחלנו טיפול של פירמגון ואבירטרון 3 כדורים ביום
    חודש שעבר PSA היה 1.55 (הכי נמוך שיצא לנו )
    החודש אנחנו רואים שהוא עומד על 1.56
    ליפני כמה חודשים עשינו PETCT שהראה שהיה שיפור לעומת הפעם הראשונה
    האם העליה המינורית או העצירה של הירידה בPSA מעידה על משהו?
    אשמח לקבל קצת מידע מנסיון אישי שלכם

    • יעקב

      הי אלעד
      אתה לא יכול להתיחס להבדל כה קטן ולהוציא מסקנות
      ישנם המלצות נוספות בספרות על שימוש ב DEXAMETHASONE עם אבירטרון
      באם תשלח את הדוא"ל שלך אשלח מאמר התומך בהמלצה זו
      מוכרת לי גם גישה של ארוחת בוקר שומנית לספיגה טובה יותר
      ישנם גם המלצות שאחרי הארוחה השימונית CALCIUM ּ+ ויטמין D
      כדאי לבצע שמירת עצם בטיפול הורמונלי (ביפוספןנטים)
      בהצלחה
      יעקב

  33. יעקב

    רן +וייס
    באם קבלתה זריקות הורמונליות הן מורידות את רמת טסטסטרון ובהכרח משפיעות על רמת PSA (קשר ישיר)
    עד לרגע שלזריקות אלה לא תהיה יותר השפעה על PSA
    לא הצגתה את ההחיסטוריה הרפואית של הסרטן בערמונית , איזה זריקות לקחתה וכו '
    רמת PSA התחלתי ומהירות שנוי כמו כן מה רמת הגליסון היתי מתחיל עם בדיקה כל 3 חודשים
    לאחר מכן בהתאם למצב מחליט אחרת (באם לא משתנה לאחר 2 בדיקות היתה מבצע בדיקה כל 6 חודשים)

  34. שמואל בן משה

    שלום.
    אובחנתי כחולה בסרטן הערמונית
    רמת psa 6.5
    גליסון שמאל 6
    גליסון ימין 7
    שאלתי:מה עדיף,ניתוח או הקרנות?
    ומה הן תופעות הלוואי?

    • יעקב

      שמואל בן משה
      החלטה על טיפול מסוים תלויה במצב הבריאותי שלך , גיל ,איפיונים גינטים וקלינים
      הקדש זמן ללמוד אודות כל אפשרויות טיפול העומדות לפניך – תוך שיקול לגבי איכות חיים שלך

      מעקב פעיל שהיא גם אופציה היא עבור מטופלים המאובחנים עם גידול בערמונית בשלב מוקדם ובסיכון נמוך – גידול אשר אינו אמור להיות אגרסיבי
      כאן יש צורך בביקורים סדרים אצל רופא – למרות המעקב הצמוד אם תתגלה מחלה יותר אגרסיבית יתכן ויומלץ על טיפול
      ישנם חברות שיכולות לבצע בדיקה גנומית לסרטן ערמונית GENOMIC PROSTATE SCORE
      הדבר מאפשר הבנה לגבי סיכון של סרטן ערמונית
      הקרנות – לא ברור איזה סוג של קרינה נבחרה (SBRT ב 5 מחזורים או אחרת)
      או קרינה פנימית ברכותרפיה
      חוברת של חברת טבע משנת 2016 מצינת שחולה עלול לסבול מהפרעות בשליטה בשלפוחית והפרעות אחרות , הפרעות זקפה, פעילות מעיים אך מאז הוצגו אמצעי הגנה
      יש לציין שגם בניתוח עלולות להוצר בעיות והפרעות ארוכות טווח בשליטה בשתן ומהפרעות זקפה
      (התקצרות הפין ועקמת)
      בניתוח אישפוז ושימוש בקטטר
      ממליץ שתועץ באורו./אונקולוג (לא אואולוג ולא רדילוג) הוא יתן לך חוות דעת מאזנת

  35. רן+וייס

    שלום רב האם קיום יחסי מין אחרי סרטן ערמונית שמוגר ע'י הקרנות וזריקות יכול להשפיע על רמת הטסטורון,ורמת הpsa.
    2.… כל כמה זמן מומלץ למי שהחלים מסרטן ערמונית לערוך בדיקת psa

  36. אטיאס מרדכי

    אבקש התיחסות לחיסון שלישי למטופלים
    אונקולוגיים בערמונית

    • יעקב

      אטיאס
      אני אישית חולה ערמונית למרות שביצעתי בדיקה סורולוגית (היו מספיק נוגדנים)
      ביצעתי חיסון בפעם שלישית (יצא קצת פריחה על היד)
      מבחינת רמת סיכונים לקורונה סיכון רב ממחלת סרטן (תלוי בשלב ואגרסיביות)
      לא מכיר תוצאות מחקר בנושא אך הדבר תלוי במספר רב של גורמים
      מצב המחלה שלך רמה החיסונית ואיזה תרופות אתה לוקח

    • יעקב

      הי אטיאס מורדכי
      התיחסות לגבי חוסר ידע לגבי יעילות פעולה של חיסון במערכת חיסונית מוחלשת היות והדבר נבדק במספר קטן יחסית של חולי סרטן ערמונית
      We don’t yet know how well the vaccines work in people with a weak immune system, including men having chemotherapy to treat prostate cancer. This is because the vaccines have only been tested in a small number of people having chemotherapy or other medicines that weaken the immune system

    • יעקב

      מרדכי
      במאמר המתפרסם ב-
      American Journal of Biomedical Science &Research
      מ 2 אוגוסט .2021
      Patients with cancer have been analyzed early on since the
      emergence of COVID-19 through a number of retrospective studies
      and cohort studies [3,4]. These studies identified that patients with
      cancer were considered to have an increased risk of severe events
      such as invasive ventilation, ICU admission, or death, compared to
      patients with no cancer

  37. שאול ישראל

    תודה רבה ליעקב על התשובות המושקעות. אני מנסה ללמוד את כל הקישורים המעניינים ואעדכן אם אמצא משהו חשוב. לגבי אחד התוספים הבולטים PECTASOL-C הוא פיתוח של רופא ישראלי ואולי כדאי לנסות להזמין אותו שיציג אישית את מחקריו בתחום. לגבי ניסויים קליניים בנושא – אם נשמע משהו נקודתי כדאי לשתף כי נכון לעכשיו לא קל להגיע והדברים אינם נגישים בקלות ובאופן ברור לכלל הציבור. במקביל אולי שווה לנסות לערוך מעין סדנא ב'שרביטנולוגיה' מעשית כלומר בשימוש בשרביטן עם המומחה המקומי לנושא שלבטח ישמח להציג את הדברים. מעבר לכל זה שווה לזכור שעכשיו זו באמת העונה הכי חזקה של הרימון והצבר ושניהם שווים ביותר ולבטח שבבחינת אם לא יועילו גם לא יזיקו. 2 הפירות הנהדרים הללו נמצאים ו'מככבים' באינסוף תוספים בתחום ואפשר פשוט לגשת לשוק וליהנות מהם בשפע. בריאות טובה לכולם. נ.ב גם השרביטן לא כזה נדיר וברגע שמכירים אותו הוא צץ בכל מקום ומה שמצחיק שזה מה שנקרא 'צמח שוטה' אבל אולי בצמחים הללו שנעקרים ונזרקים בכל מקום לזבל – יש קצת יותר חוכמה שגדולי המדענים עוד לא בדיוק עמדו עליה…

    • ישראל

      בס"ד
      מהניסיון שלי פרי הרימון עוזר (כמובן שזה לא מדעי)
      אני כבר במעקב יותר מחמש שנים אחרי ה-PSA שהוא גבוה (בין 4 ל-10 באחרונה 6 תחת דאודורט שזה בעצם 12) עולה ויורד.
      לפני 4 שנים עשיתי לראשונה בדיקת MRI והתוצאה נגע בדרגה 4 עם חשד גבוה לממאירות, מאז התחלתי לשתות כוס מיץ רימונים מידי יום בבדיקת MRI שעשיתי לפני כשנתיים הנגע היה פחות בולט דרגה 3 (אצל אותה מפענחת) ולפני כשלושה חודשים הנגע אמנם נשאר בדרגה 3 אולם פחות מהבדיקה השניה ו-2 מפענחים כתבו ש"קרוב לוודאי מדובר בדלקת" ואכן בביופסיה פיוזן שעשיתי לאחרונה אישש את אבחנתם.
      אני מאמין שמיץ הרימונים שאני שותה מעקב את הפיכת הדלקת לגידול.
      רציתי להוסיף שתקופה מסוימת לקחתי גם כמוסות "שן הארי" שקראתי שגם מעכב דלקת וממאירות אולם עקב עליה תלולה ב-PSA הפסקתי. לא יודע אם לקיחת הכמוסות הייתה הסיבה לעליה.
      אשמח להשתתף בכל מחקר אם מישהו יראה בזה צורך. תודה.

    • יעקב

      שמואל ישראל
      לגבי שרביטן
      ראה מה שכתב פרופ' ערן בן אריה
      מנהל המערך לרפואה משולבת (אינטגרטיבית) בשירות האונקולוגי במרחב חיפה גליל מערבי וכרמל של שירותי בריאות כללית.
      מומחה ברפואת משפחה; פרופ' חבר קליני לרפואת המשפחה, הפקולטה לרפואה, הטכניון.

      שלב זה אין ראיות קליניות לגבי השרביטן. לגבי הפרסום בעיתונות הלא-מקצועית מדובר במחקר שנערך בערבה על שרביטן ריסני, שונה מזה בו משתמשים מטופלים באופן לא מבוקר בישראל וברשות הפלסטינית.  אני ממתין בעניין לפרסום מאמר מסכם בעיתונות המדעית וממליץ עד אז להזהר מהשפעות שליליות של הצמח, בעיקר חשש מאמפתמינים העשויים לגרום לתופעות לוואי ואף לרעילות. במחקרים שנעשו עד כה בשרביטן מצוי לא נמצאו חומרים אלו אך מאחר ושרביטן ריסני הנו "קרוב משפחה" של צמח ה- Ephedra, יש צורך בבדיקת בטיחות בטרם משתפים את הציבור בידיעה על יעילות לכאורה שמוגבלת לעת עתה למעבדה בלבד. ראוי שסקרנות מדעית תכלול עניין לא רק ביעילות אלא גם בבטיחות וסיכונים. אני תקווה שהציבור יידע להכיל את המורכבות הזו. 
      כנס לפורום רפואה משלימה ומשולבת באגודה למלחמה בסרטן

      לגבי הבאת רופא שכתב את הפטנט על PECTA-S0L לארץ בתקופת קורונה (על חשבון מי).
      יש המון פרסומים על המוצר ברשת
      באם תתקשה למצוא אינפורמציה ספציפית דרך רכישה או אחרת אעזור לך

  38. David

    שאלה:
    טיפול אימונותרפי – מה מוכר בישראל (סל בריאות,קופות חולים, ביטוח משלים,ביטוח רגיל,נסיוני ועוד)?
    רקע אישי:
    בן 75 ללא מחלות רקע.
    סרטן ערמונית עם גרורות בעצמות,
    התרופה Xtandi הפסיקה להשפיע.
    עליית PSA מרמה של 0.07 לרמה של 1.5 תוך מספר חודשים.
    לאחר ניתוח הסרת ערמונית, הקרנות וטיפול הורמונלי מוגבל (דקפפטיל) לפני XTANDI.

    אפשרויות נוספות?

    • יעקב

      DAVID
      אימונתרפיה היא שיטת טיפול נגד מחלת סרטן
      טיפול זה אמור לסיע למערכת חיסונית של הגוף לזהות ולתקוף תאים סרטנים
      תרופות אימונותרפיות פועלות על מולקולות ספציפיות בתא שקשורות למחלת הסרטן
      קימות מספר אפשרויות
      מערכת חיסונית יכולה לזהות את התאים הסרטנים אך היא איננה חזקה די בכדי להרוג את התאים האלה.
      קימים נסויים קלינים עם קיטרודה
      דוגמא
      פֶּמְבְּרוֹלִיזוּמָאבּ (קִיטְרוּדָה) עם אֶנְזָלוּטָמִיד (אֶקְסְטָנְדִי) לעומת פלצבו עם אנזלוטמיד לסרטן ערמונית גרורתי העמיד לטיפול הורמונלי (מחקר KEYNOTE-641)
      לגבי טיפולים אפשרים
      רדיום 223 (קרני אלפא) – עירוי
      טיפול כימותרפי – טקסוטר
      בהמשך אבירטרון אך לא אחרי XTANDI
      בהמשך אפשרי גם ליטיציום LU-177
      לאונקולוג מטפל ידע על כל הטיפולים – ברר את כל תופעות לואי אפשרייות בכל אחד מהטיפולים

  39. שאול ישראל

    שרביטן ורימון
    אם התוצאות של הניסויים בשרביטן כל כך חיוביות כעולה בבירור מדבריו המרתקים של יעקב ומשורת עדויות נוספות, כי אז נשאלת השאלה למה בדיוק מחכים? כלומר דבר ראשון זה לא עיניין פרטי של חובב צמחי מרפא זה או אחר, אלא עיניין בעל חשיבות עליונה לציבור רחב מאוד של חולים וכאלה שעלולים לחלות. דבר שני התחושה היא שמשום מה אין הקצאת משאבים ותאוצה מחקרית נלהבת בהיקפים רחבים וגיוס מתנדבים לניסויים קליניים במידה מספקת במקצים הללו. והשאלה היא למה בעצם? האם זה עלול לפגוע חלילה בפרנסתם של חברות התרופות? האם זה עלול להעליב איזה מדען?
    דבר שלישי, זה שצמח מרפא X עלול להתנגש עם תרופה Y או עם טיפול קונבציונאלי Z אינו אמור להוות עילה לדחות אותו על הסף.
    דבר רביעי ההתרשמות הכללית היא שלעתים קרובות דברים כאלה אכן נחסמים על הסף בכל מיני תירוצים שונים ומשונים. למשל אם ניקח את השורה האחרונה בדבריו החשובים של יעקב "הגורם הקובע הוא FDA והוא לא אישר את הרימין לרפוי סרטן ". ועל כך ניתן לומר שימחת זקנתנו על ראש התורן ה -FDA. כי אם יש תועלת וברכה ברימון וכל הסימנים מעידים כי אכן כך הוא הדבר, אז האם אנחנו אמורים להמתין בתור לאישור ולמרשם של הוד מעלת ה- FDA ושל כבוד שר הבריאות שמאוד דואג לנו כידוע וכעולה מפרשת חסימת הקנאביס המחפירה, או שאולי קצת יותר חכם ללכת פשוט לשוק ולקנות כמה קג' בלי כל רשות, אישור ומרשם מיוחד (כל עוד הדבר אפשרי) וליהנות מפרי נהדר ואם זה יעזור הנה מה טוב ומה נעים ולאו, לא קרה כל אסון ולפחות נהננו מפרי נפלא, עתיר סגולות מרפא – לא רק בהקשר האורולוגי.

    • יעקב

      הי שמואל ישראל
      הצעתי לך לפנות למחלקות רפואה אלטרנטיבית בבתי חולים גדולים או לעיין באתרים של משרד הבריאות
      האמריקאים על רפואה אלטרנטיבית
      נסוים של חברות פרטיות חיבות לבצע נסויים קלינים כפי שמוגדרות ע"י משרד הבריאות
      ידוע לי על נסויי קליני שבוצע בארץ ובחו"ל עם אבקת PECTASOL-C
      Modified citrus Pectin של חברת Nugenics
      אחראי על הנסוי היה ד"ר דניאל קייזמן כיום באיכילוב
      לגבי שרביט מצוי בלועזית Ephedra Campylopoda
      (עיין בפרסומים של משרד הבריאות האמריקאי NIH ) מאמר מענין
      Chemical Composition and Antioxidant, Anti-Inflammatory, and Antiproliferative Activities of Lebanese Ephedra Campylopoda Plant
      Hany Kallassy, Mohammad Fayyad-Kazan, […], and Bassam Badran
      אני לא יכול להיות בטוח לגבי אינטרסים הכל יכול להיות
      אך משרד הבריאות הוא הגוף שנותן אשורים על שמוש בתרופות לגבי תוספי מזון או צמחים שונים
      איי אפשר להסיק מפרט על הכלל במידה ולא נעשו נסויים קלינים בהתאם לכללים וקבוצות דגימה מספיק גדולות

  40. חיים

    שלום

    לפני כשנתיים סיימתי טפול הורמונלי, ביולוגי והקרנות ,כל הזמן התוצאה הייתה 0.008 PSA
    לאחר מספר חודשים התוצאה הייתה 0.02 ואחר 0.02, 0.01, 0.03 ועכשיו 0.04. האם יש משמעות לעליה הזו והאם הדבר מעיד על מגמת הישנות? האם יש צורך בטיפול בשלב זה או רק להמשיך לעקוב? מתי הערכים יצריכו דיון בטיפול כלשהו? תודה

    • יעקב

      הי חיים
      זכור לי מספר 0.2 כמספר שמעליו מחליטים על טיפול
      תוך כמה חודשים ישנה הכפלה של התוצאה
      מה היה PSA בתחילת הטיפול ומה הגליסון
      האם בדקתה אגרסיביות

      • חיים

        תודה, יעקב
        לפני הטיפול 22. אחרי טיפול במאיץ, הורמונלי וביולוגי (זייטגה) ירד ל 0.008 ואחר 0.02 עד 0.04. הערכים הם כמובן מזעריים, אבל ייתכן וזה מעיד על התקדמות לעבר הישנות. ייתכן ויש מקום למעקב בלבד שהרי לא נראה לי שבערכים כאלה צריך לתת טיפול. השאלה אם יש מקום לטיפול כלשהו עד שעלול להיות נתון מספרי גבוה יותר. תודה רבה

        • יעקב

          חיים
          תוך כמה זמן הערך של PSA הכפיל את עצמו
          להערכתח בצע בדיקות PSA בקצב שקימת הכפלה
          צריך לעקוב

  41. עוזי

    שלום רב
    מה הערכים המקובלים שיש להגיע במדד ה psa בחלוף חצי שנה ומעלה מסיום ההקרנות

    תודה רבה

    • יעקב

      עוזי שלום רב,
      בהיעדר פרטים קליניים מלאים לגבי המחלה והטיפול שניתן, אי אפשר לענות על השאלה.
      תומר
      ד"ר תומר חרס – רופא בכיר במערך אונקולוגי רמב"ם

  42. שאול ישראל

    שאלה ספציפית והצעה כללית; השאלה הנקודתית היא האם יש למישהו ניסיון בקטע אורולוגי אונקולוגי בטיפול בשרביטן?
    ההצעה הכללית היא אולי כדאי לנסות לייצר מאגר מידע התנסותי הקשור בכל הספקטרום של משלימה, טבעית, אלטרנטיבית, מה שלא יהיה ופשוט לשתף כיוונים אפשריים מהסוג של אם לא יועיל גם לא יזיק.
    עוד דבר באותו עיניין הוא עכשיו בדיוק העונה של צמח הצבר ושל פרי הרימון ומעניין מה הניסיון של החברים בשני המקצים המבורכים הללו שלבטח יש בהם תועלת מסוימת…

    • יעקב

      שמואל
      ממליץ שתקבע פגישה עם מנהלי רפואה משלימה בבבליסון ד"ר כספי ובבית חולים איכילוב
      לגבי שרביטן (יש לידע את הרופא המטפל על שימוש בצמחים או רפואה אלטרנטיבית )

      בישראל גדלים שני מינים נפוצים: השרביטן המצוי, הגדל בעיקר באזורי הר הנגב, השפלה, מישור החוף ובצפון, ורמת הגולן, והשרביטן הריסני, שנפוץ בעיקר באזור הר הנגב ודרומה ממנו עד הערבה הדרומית. לאורך השנים, אף אחד לא הצליח להוכיח את סגולותיו – עד למחקרים שבוצעו במו"פ ערבה.

      הסגולה שבתמצית ד"ר ריבקי אופיר ממו"פ ערבה תיכונה וצפונית, חוקרת צמחים מדבריים במטרה לאתר חומרים מיטיבים לאדם. היא בחנה עם צוות מומחים את צמח השרביטן הריסני, שגדל בנחל פארן, בתחנת המחקר "יאיר" של מו"פ ערבה. לאחר שהצוות הצליח לזקק 100 מ"ג של תמצית הצמח, ובתום דילול, הועבר החומר למבחנות שהוכנסו בהן תאי סרטן מסוג לימפומה של עכברים. לאחר כמה ניסויים, התברר שתמצית הצמח הצליחה לחסל 50-40 אחוזים מתאי הסרטן.

      בניסויים שנעשו בהמשך עם כמות גדולה יותר של החומר – התברר שחוסלו 97 אחוזים מהתאים הסרטניים.
      לדברי חיים חזן, שאמון על טכניקות המיצוי בתחנת המחקר, הצלחת המחקר אינה רק בעצם העלמת התאים הסרטניים כמעט לחלוטין, אלא בעקביות שבין השימוש בשרביטן להצלחת הטיפול. "בכל פעם שהוספנו כמות כפולה, תאי הלימפומה ירדו במחצית מכמותם. הקשר הליניארי קריטי לכל מחקר", אמר חזן.תוצאות מחקר זה ומחקרים חדשים נוספים ניתן יהיה לראות במסגרת התערוכה החקלאית הגדולה בישראל שתתקיים במו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית, תחנת 'יאיר' בחצבה בט"ו בשבט-חג האדמה והחקלאות, בתאריכים 12-13.2.2020.  
      באם אתה מטופל ברפואה קונבציונלית חייב ליד על טיפול אלטרנטיבית (עלול לגרום ליעילות טיפול )    
      הגורם הקובע הוא FDA והוא לא אישר את הרימין לרפוי סרטן

  43. יעקב

    יואל שלום רב,
    ממליץ להתייעץ עם האונקולוג המטפל. לעיתים רחוקות יש הופעה של צריבה והחמרה במתן שתן מספר חודשים (כמעט שנה במקרה שלך) לאחר סיום הטיפול הקרינתי.
    יש לחזור על בדיקות שתן, לעיתים אף מומלץ לקבל טיפול אנטיביוטי מכיוון שהבדיקה רגישה חלקית לזיהום באנשים לאחר טיפול קרינתי (כלומר יכול להיות זיהום והוא לא מזוהה בבדיקה).

    מיץ או תמציות ממקור חמוציות הוא "תרופת סבתא" שלעיתים אכן מומלצת, אולם העדויות המדעיות על יעילותם במניעת צריבה הן חלשות. לרוב, אין מה להפסיד – מנסים ובודקים אם אכן משפר את ההרגשה.

    אם אין שיפור בתלונותייך, יש להיוועץ ברופא מומחה בנושא, לרוב אונקולוג קרינה.
    בריאות שלמה,

    ד"ר תומר חרס- רופא בכיר במערך אונקולוגי רמב"ם

  44. מיכאל עוזרמן

    שלום
    מתאריך 02.02.20 עד לתאריך 20.07.21 PSA שלי עלה מ 4.24 ל 9.11.
    לפני קכ חצי שנה עשיתי MRI ונשלל סרטן אך בחצי שנה אחרונה עלה PSA
    ביותר מ2.
    אורולוג שלי אמר שיתן לי הפניה לביצוע MRI, אני חבר קופת חולים מכבי ואמרו לי שהרופא המחוזי
    לא אישר ביצוע MRI.
    מה עלי לעשות במקרה שכזה.
    תודה

    • יעקב

      מיכאל
      תבקש את הנמקות לסירוב
      תפנה לפניות הציבור של הקופה שלך
      בהמשך לפניות הציבור במשרד הבריאות
      יעקב

  45. אבנר

    אני מושתל דפיברילטור של חברת Biotronik .בסיכום בדיקת 4ķ כתוב שהסיכון לסרטן ערמונית הוא 26%.האורולוג המליץ על mri בעוצמה 3T. באילו בתי חולים/מכונים ניתן לעבור את הבדיקה ?
    תודה

    • יעקב

      אבנר
      באסותא בכל הסניפים בארץ מוצע MRI של הפרוסטטה (פרטי)
      בבתי חולים הגדולים בארץ (שיבא, איכילוב ,בליסון ,הדסה ,רמב"ם ועוד מכשירי MRI ׂ) עם התחיבות
      לא בטוח לגמרי לגבי 3T בדוק טלפונית עם המחלקות לגבי זמינות
      יעקב

  46. יואל

    תודה על עצותיך, שאול

  47. שאול ישראל

    עיצה קטנה במתנה ליואל,
    במסגרת ריפוי עצמי פשוט וטבעי – לפעמים דבר הכי קטן יכול לפתור בעייה שאנשים מסתבכים איתה לאין סוף, סובלים מתופעות לוואי ומטיפולים יקרים וקשים.
    נסה כל לילה לפני השינה אמבטיה נעימה בטווח שבין פושר לחם, עם קצת קצף נעים ומינראלים מים המלח וכחלוף שבוע דווח על ההסימפטומים ואולי תגיע למעט הקלה בתסמינים.
    הרבה בריאות ורפואה שלימה
    נ.ב ניתן לשלב בתרגול קטן ונוח מסוג פאולה וקיגל וכדאי לשים קצת מוסיקת רקע מרגיעה

  48. יואל

    שלום,
    באוקטובר שנה שעברה (2020) עברתי סדרת הקרנות בבלוטת הערמונית לאחר גילוי סרטן, PSA היה מעל 10.
    לאחר סיום ההקרנות ועד לאחרונה, לפני כחודש, הרגשתי טוב מאד ללא תופעות לווי משמעותיות מלבד צריבה קלה בהשתנה ונוקטוריה כ 2 ללילה,
    ה PSA ירד לאזור ה 1.25.
    אני פעיל ספורטיבית ובכושר טוב לגילי.
    לאחרונה, מתחילת חודש יולי בערך, חלה החמרה משמעותית, החלה צריבה משמעותית בהטלת שתן ואפילו נשאר כאב בסיום ההשתנה לדקה או שתיים, בנוסף נוצר לחץ קשה בהשתנה, ומספר ההשתנות בלילות רב מאד, לעיתים 8 או 10 פעמים בלילה, ולפעמים 4 או 5, בנוסף הופיע אי נוחות בבטן וגירוי למתן צואה.
    קשה מאד לתפקד כך, פניתי לרופאת משפחה שהפנתה אותי לבדיקות דם ותרבית שתן, לא נמצאה דלקת בבדיקת תרבית,
    ה PSA ממשיך בירידה קלה, ירידה קלה ורצופה בשלש בדיקות שביצעתי מאז סיום ההקרנות.
    שאלותיי הן:
    האם תופעות מאוחרות כאלה בעקבות הקרנות הן ידועות ונפוצות?
    מה ניתן לעשות כדי להקל, וכמה שיותר לחזור לשגרה, ללא הוספת תרופות?
    האם מיץ חמוציות מרוכז הידוע כעוזר נגד דלקות בדרכי השתן, שהסימפטומים שלהן זהות למה שעובר עלי, יכול לעזור?
    ובכלל כל מידע בעניין.
    תודה רבה
    יואל

  49. שאול ישראל

    תודה רבה לתשובות המושקעות של יעקב ואיצי ולדברים החשובים שאפשר ללמוד מהם
    מה שקורה הוא שאפשר להגיד שכולנו נמצאים במצב של "חיים בבלבלה". כלומר מצד אחד יש המון מיידעים בעידן הגוגל שהוא שונה לגמרי ממה שהיה בעבר כאשר אדם הלך לרופא וקיבל את דבריו כזה ראה וקדש ועשה עם הראש תנועות של כן. מצד שני הגוגל מלא באופן טבעי דעות סותרות וכך לדוגמא אפשר למצוא כמעט על כל תוסף ועל כל מזון שהוא א מועיל ב לא מועיל בכלל ג מזיק. לא צריך להיות מומחה גדול לאורולוגיה כדי להגיע למסקנה שאין ולו גם תוסף או מזון אחד על פני האדמה שלא אוזכר בשלושת הקבוצות הללו של המועיל, המזיק, והלא קשור בכלל. מן העבר האחר אם נחכה בסבלנות עד שהרפואה המוכחת מדעית תגיד לנו בדיוק מה לעשות, זה עלול לקחת המון זמן ולא תמיד הזמן הזה עומד לרשות כל בני האדם. לכן כדאי לפי דעתי לפתוח את הפורום לדיון חופשי זורם בין החברים כדי שיוכלו להחליף דעות, התנסויות, מחקרים, ידע ותובנות. כי אם אנחנו לא נדאג לעצמנו אז אף אחד לא יגיש לנו ארוחת תוספים, תרופות, מזונות אידיאלית מושלמת על מגש של כסף עם כפית מזהב לפה. כל רעיון שווה בדיקה ולא כל בדיקה יכולה או צריכה וחייבת להיות התשובה האולטימטיבית של רפואה מוכחת מדעית כי דבר ראשון יש חיים גם מחוץ למדע. דבר שני לא ממש לגמרי בטוח במאה אחוז שכל הנושא הזה של טיפול ומניעה ועזרה עצמית ורפואה טבעית פשוטה נמצא בעדיפות הכי גבוהה של מדע הרפואה הקונבנציונאלית הרגילה. הכוונה מהסוג שאנחנו פוגשים בתור בקופות החולים ולפעמים הוא מלא דברים שהם לא רק בלתי מדעיים ולא בדיוק הכי חדשניים בתחום, אלא גם מעצבנים בירוקרטית ולא מוסיפים הרבה בריאות לחבר הקופה הפשוט. מה שיוצא מזה הוא שהקופות הם לא בדיוק המדע וגם למדע אין מונופול על החיים והבריאות.

  50. itzyb

    שאול יקר
    אתה מעלה שאלות רבות שלא בטוח שיש להם תשובות מוסמכות (כלומר לא נערך מחקר רפואי מסודר על ההשפעה שלהם ונמצא כי הם מועילים/לא מועילים לחולים מה שנקרא רפואה מבוססת ראיות {EBM -‏ Evidence-Based Medicine}).
    על רפואה מבוססת ראיות אתה יכול לקרוא על כך בויקיפדיה בכתובת הבאה: https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A8%D7%A4%D7%95%D7%90%D7%94_%D7%9E%D7%91%D7%95%D7%A1%D7%A1%D7%AA_%D7%A8%D7%90%D7%99%D7%95%D7%AA
    לכן אין אפשרות לקבל תשובה מוסמכת לגבי יעילות רוב המוצרים שהזכרת.
    ברור שלחלק מהמוצרים אין שום השפעה מוכחת. לדוגמא בזמנו נעשה מחקר על היעילות של סלניום לחולי סרטן הערמונית ולא נמצאו סימנים לאיזשהו תועלת במניעה או בטיפול.
    יחד עם זאת לחלק מהמוצרים שהזכרת יש כן עדויות על השפעה על חולים.
    למשל ויטמין D –
    מחסור בויטמין D בגוף עלול להביא לאוסטופרוזיס (בריחת סידן). במיוחד אצל המטופלים בטיפול הורמונלי.
    ישנם מחקרים שבהם נמצא כי הוא גם תורם למלחמה בסרטן הערמונית. למשל קרא כתבה שנמצאת באתר העמותה:
    https://lwpc.org.il/%D7%9B%D7%AA%D7%91%D7%94-%D7%97%D7%A9%D7%95%D7%91%D7%94-%D7%91%D7%A0%D7%95%D7%A9%D7%90-%D7%95%D7%99%D7%98%D7%9E%D7%99%D7%9F-d/
    דגי ים צפוני נחשבים כבריאים לנו בגלל פרופיל השומנים שבבשרם. אך אלו נחשבים בריאים באופן כללי, לא רק לחולי סרטן הערמונית.
    קטניות שונות הן מקור מצוין לחלבון.
    באופן כללי לאכול “נכון” זה תמיד טוב, לא רק לחולים.
    סיאליס לחולים בטיפול הורמונאלי ואחרים שאיבדו את כח הגברא נכון לצרוך מכיוון שהוא מזרים דם לפין ומונע את ההתנוונות שלו.
    אתה צודק, בקשר לתכשיר פינסטריד הוא מוריד את ה PSA (נהוג לחשוב שהיא מורידה את ה PSA ב50%) אך כנראה שאינו מוריד את היקף המחלה. לכן חשוב להיות מודע לתכונה הזאת שלו. היא בהחלט יכולה להטעות בתהליך האבחון ואפילו גם לאחר מכן.
    על התכשיר קרא כאן:
    https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A4%D7%99%D7%A0%D7%A1%D7%98%D7%A8%D7%99%D7%93

    לסיכום – שימוש בתוספי תזונה – לא הייתי ממליץ ללא בדיקה לעומק של פעילותם. לזכור שאלו הם מוצרים מסחריים שרובם לא עברו או אושרו מדעית, במחקר.
    אכילה נכונה – מאד מומלצת לבריאים ולחולים.
    סיאליס והדומים לו – לצרוך עפ”י מרשם רופא.

    הרבה בריאות ו -PSA נמוך לכל (לא בגלל שימוש ב פינסטריד!!)
    איצי באר
    https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A4%D7%99%D7%A0%D7%A1%D7%98%D7%A8%D7%99%D7%93