פרוסטלגנדין E1 וטיפול באין אונות

סקירת פעולת התכשיר הנ"ל לטיפול בבעיות אין אונות: בדקנו את היעילות והבטיחות של פרוסטלגנדין E1  (Prostaglandin E1)) לטיפול בבעיות אין אונות (חוסר זיקפה) אצל גברים.

קצת רקע: אין אונות היא אחת מהבעיות הרפואיות השכיחות אצל גברים. אין אונות עלולה להשפיע באופן דרמטי על איכות החיים של גברים ובנות (בני?) זוגם.

פרוסטלגנדין E1 ( PGE1) הוא הורמון טבעי שגורם להרחבת כלי דם. ההורמון הזה, ,PGE1 נמצא בשימוש לצורך טיפול באין אונות. ניתן להזריק PGE1 לאיבר המין, או להכניס טבלית קטנטנה המכילה את החומר לתוך הפתח בקצה האיבר (לתוך השפכה).

שיטות וממצאיםנבדקו הבטיחות והיעילות של PGE1 לטיפול בבעיות אין אונות.  התבצעו ארבעה ניסויים שכללו 1873 גברים עם בעיות אין אונות.

נמצא כי לגברים שהשתמשו ב PGE1 היה פי סיכוי גדול פי 7 למשגל מוצלח אחד לפחות בהשוואה לנבדקים בלתי מטופלים שקיבלו פלצבו. (חומר ללא השפעה כלשהיא).

במחקר אחר, 55.5% ממקבלי PGE1 דיווחו על תגובה "טובה" או "מצויינת" לטיפול.

תופעת לוואי שלילית המדווחת ביותר הינה כאב באבר המין ופציעה קלה בשופכה. תופעות הלוואי דווחו יותר כשעלה המינון של PGE1. באחד המחקרים שנסקרו, כאב באיבר המין דווח אצל 9% מהגברים שקיבלו 125  מיקרוגרם PGE1,  ו 18% מאלה שקיבלו מינון של 1,000 מיקרוגרם.

סיכום: חוקרים הסיקו ש PGE1 הוא טיפול בטוח ויעיל בבעיות אין אונות, וכי  טיפול ב – PGE1 הביא לאחוז גבוה של גברים שהשיגו מגע מיני מספק.

מה הלאה?: במידה ואתה סובל מאין אונות מומלץ להיוועץ ברופא אורולוג שלך בקשר לPGE1 לטיפול בבעיה.

לצפייה בהסבר הכולל הדגמה מעניינת, של תהליך ההזרקה לפין, נא היכנס לכתובת הבאה: https://www.youtube.com/watch?v=RB-s4jpqETE

לקריאת המקור לחץ כאן (לידיעה – המקור פורסם בשנת  2004).

 

תרגם:  אפי פז

ערך: איצי באר

ספטמבר 2019

אודות המחבר

צור נושא חדש