תגובות: | 345 – 331 | 330 – 316 |
315 – 301 | 300 – 286 | 285 – 271 | 270 – 256 | 255 – 241240 – 226 | 225 – 211210 – 196195 – 181180 – 165165 – 151150 – 136 | 135 – 121 |120 – 106 | 105 – 9176-90 |  61-7546-6031-4516-30 |  1-15

15

מאת יעקב:

31 במאי 2010 בשעה 12:55

אל א.ט

הערה לגבי שאלה שהפנית

1.ססטוס מנותח לאחר 21 יום איננו ברור עדין .

2.הדבר תלוי מאד באם העצבים וכלי דם העוברים ליד הערמונית נשמרו על ידי

המנתח במלואם או בחלקם

3. איי אפשר להסיק ממצבו של מנותח אחד על מצבו של מנותח אחר.

בברכה יעקב

14

מאת יעקב:

31 במאי 2010 בשעה 12:44

קיצור פין בעקבות ניתוח

התשובה מתבססת על ספרו של John P Mulhall רופא

ב Memorial Sloan -Kettering Cancer Center

Saving your Sex Life –

A Guide for men with Prostate Cancer

בפרק 8 העוסק ספציפי באורך הפין לאחר הניתוח

המחבר טוען שהתלונה לשנוי באורך הפין היא תלונה נפוצה .

בעיית שנוי אורך הפין אחרי ניתוח סרטן ערמונית מתחלקים לשני סוגים.

1. סצנריו ראשון -גברים אשר חשים בקצור הפין בחודשים ראשונים לאחר הניתוח

(עד 3 חודשים) וחשים שהפין נשאב לתוך הגוף (בגברים שנמלו נראה שהפין מכוסה בעור )

ההסבר לזה הוא נעוץ בזה שעצבי זקפה אשר נפגעו אפילו באופן חלקי אזי עצבי התכווצות

ועצבי שחרור מושפעים מעצבי זקיפה כאשר עצבי התכווצות דומיננתים.

2. סצנריו שני – גברים אשר חשים בקצור הפין 6 חודשים או יותר אחרי ניתוח הדבר קורה בגלל חוסר זקיפה ופעילות ונזק ברקמות זקיפה.

קיימים דרכים לטפל במצב החדש שנוצר ראה פרק 7 ופרק 14 באותו ספר.

13

מאת יעקב:

31 במאי 2010 בשעה 12:37

זקיפה ודוח רפואי

התשובה מתבססת על ספרו של John P Mulhall רופא ב Memorial Sloan -Kettering Cancer Center

Saving your Sex Life –

A Guide for men with Prostate Cancer

ידע אישי וניסיון אישי

1.אינני בטוח האם נעשתה עבודה סטטיסטית לגבי חוסר זקיפה אחרי ניתוח בבתי חולים ישראלים אך קיימים מנותחים שונים (מיקום האמיתי של הגידול בעת הניתוח) ומנתחים שונים (יכולות וניסיון).

ישנם מנותחים אשר יוצאים מניתוח עם שמירה של עצבי זקיפה .

הזקיפה תלויה לא מעט מכמות רקמת עצב אשר נשארה אחרי הניתוח.

מבחינה היסטורית הנושא של שמירת עצב מתחלק למצב ששני חבילות עצב נשמרות

או רק חבילה אחד נשמרת או המנותח יצא ללא שמירה על עצבי הזקיפה ולמה זה קורה.

מקום הגידול בניתוח סרטן ערמונית היא נקודה קריטית – המנתח נמצא בדילמה כאשר הגידול נוגע בקפסולה של הערמונית או בשלבי חדירה מעבר הקפסולה מנסה המנתח לשמור על עצבי זקיפה ועצבי שליטה אחרים אך לנגד עינו עומדת מטרה מספר אחד לנקות את הגוף מגידול סרטני גם על חשבון פגיעה בכלי דם ועצבים.

כאשר הפתולוג מוצא בגבולות ערמונית תאים סרטנים המנתח חייב "לנקות" את האזור

גם על חשבון העצבים היות ומטרת הניתוח עומדת נגד עינו .

קימות טכניקות חדשות וסבוכות לנסות לשמור על זקיפה אשר הוצגו על ידי Dr Peter Scardino

אך אינני בטוח שיש להם ביסוס סטטיסטי.

קיימים דרוגים בבתי חולים שונים לגבי רמת שמירת עצבי זקיפה בעת הניתוח .

Memorial Sloan -Kettering Cancer Center

ניתוחים מוצלחים- אני מכיר לא מעט מנותחים אשר יצאו מניתוח ללא פגיעה משמעותית וחיי המין כולל שליטה על סורגים אחרים.

מצב המנותח מצד אחד- יכולות וניסיון של המנתח מצד שני הם הגורמים העיקרים לגבי שליטה בזקיפה .

12

מאת לני הירש:

31 במאי 2010 בשעה 11:19

שלום רמי עמית

אני מבין את הכעס והתסקול שלך אבל אני רוצה לציין מניסיוני רוב הרופאים המנתחים מסבירים בדיוק מה יהיו התופאות הלוואי של ניתוח רדיקלי. אני מסכים שלא מדברים על קיצור הפין.

לצערי הרב לא הסבירו לך כל הדברים האלה. בדיוק בשביל דברים כאלה הקמנו עמותה לעזור ולהסביר לאנשים את כל ההבטים של סרטן הערמונית כולל דברים שאתה דיברתה עליהם.

יש אפשרות לקבל עזרה ממומחים שמטפלים בבעיות שציינתה. בקרוב באתר הזה אנחנו פותחים כפתור עם פנאל של רופאים לענות ולעזור בכל הנושאים של סרטן הערמונית וגם כן לענות על זכויות של החולה.

העמותה מפעיל 2 קבוצןת תמיכה – אחד ברעננה ואחד בירושלים שנפגשים פעם בחודש. לקבל יותר פרטים נא להתקשר אלי. גם כן מארגנים סדנות לפתור בעיות כאלהץ ב13/4 היה סדנה בבית חולים בלינסון וב19/10 יהיה סדנה במרכז הרפואי שערי צדק.

לני הירש

יושב ראש

עמותת חיים עם סרטן הערמונית

טל 4570595 054

11

מאת לני הירש:

31 במאי 2010 בשעה 11:05

שלום א.ט.

לצערי הרב אין חוקים מתי שלגבר יש שליטה על השתן ומתי הזיקפה חוזר. כריתת הערמונית היא ניתוח גדול ומסובך ויכול לקחת זמן לחזור לפעילות רגילה -וזה אחר אצל כל אחד.

אם בעלך תרגילים לחזק את שרירי האגן? אם לא. תבקשי הסבר מן האורולוג או תצלצל אלי. בדרך כלל במצבים הכי גרוע רואים שיפור אחרי חודש ימים שמוצאים את הקטטר. יש גם פיזיוטרפיה שמאוד יעיל.

בקשר לזיקפה זה מאוד חשוב להתחיל עם כדורים כגון ויאגרה, סיאליס, לויטרה שהדם יזרום לפין.

אם יש תגובה אפילו קצת זה סימן שהעצבים קיבלו מקה אבל עדיין פועל ויש תקוה טובה שהכל יסתדר עם הזמן. תקחו בחשבון שהזיקפה לא יהיה יותר טוב אחרי הניתוח.

תרגישי חופשי לצלצל אלי. מספר טלפון – 4570595 054

לני הירש

יושב ראש

עמותת חיים עם סרטן הערמונית

10

מאת א.ט.:

30 במאי 2010 בשעה 23:42

שלום לך

אני מבקשת לשאול אותך כמה זמן אתה אחרי הניתוח שעדיין עניין איבר המין לא הסתדר מכיוון שבעלי עבר את הניתוח לפני 21 יום בדיוק וכרגע הוא עדיין לא שולט על השתן והמנתח אמר לנו שעל הזיקפה אפשר יהיה להתגבר באמצעות כדורי ויאגרה ועוד אי אלו אמצעים.

תודה לך.

9

מאת רמי עמית:

30 במאי 2010 בשעה 22:31

אני מבקש להפנות תשומת לבם של מנותחים עתידיים בניתוח כירתת הבלוטה הערמונית לשתי עובדות יסוד :

א. מירב המנותחים סובלים מחסור זיקפה לאחר הניתוח, וכל הסיפורים כאילו "עם הזמן זה מסתדר" הינם בבחינת זריית חול בעיניים.

ב. אצל מירב המנותחים ניכר קיצור משמעותי של הפין בעקבות הניתוח.

לצערי חלק ניכר מהרופאים המנתחים אינם מסבים את תשומת לב החולים לעובדות אלה לפני הניתוח (אולי מחשש שמא הנתונים האמיתיים יחרתיעו את החולים מהניתוח, עם כל המשתמע מכך לגבי עתידם), ואני סבור כי הסתרת מידע כזה, מכל סיבה, הינה בבחינת רשלנות רפואית מהמעלה הראשונה.

אני מצפה לחולה הראשון שיתגבר על אי הנעימות ויתבע את הרופא המנתח שלו לדין על הסתרת המידע החשוב, כדי שהרופאים יבינו שגורלנו אינו בידם אלא בידינו, ורק אנחנו רשאים להחליט באיזה כיוון לבחור. לא יתכן שמידע חשוב זה ישאר נחלתם של הרופאים בלבד, ויוסתר מהחולה ומבני משפחתו (לפחות רעייתו).

אשמח לקבל תגובות לפנייתי.

8

מאת לני הירש:

4 במאי 2010 בשעה 0:56

שלום משה

אני מסכים על פי רוב עם הדעות של יעקב . קרינה מרפה וטיפול הורמונלי עוזר להחליש את תאי הסרטן.

הטיפול הנכון יכול לנקות את הגוף מן הסרטן-הסיכוי שתמות ממחלה אחרת מאוד טוב זאת אומרת שלא תמות מסרטן הערמונית.

אני עצמי חי (וחי טוב מאוד) עם סרטן הערמונית כבר 14 שנה.

שהסרן חלש והגוף חזק זה הזמן לטפל בסרטן הערמונית בטיפול מאוד אגרסיבית.

לני הירש

יושב ראש

עמותת חיים עם סרטן הערמונית

7

מאת admin:

3 במאי 2010 בשעה 10:57

שלום משה,

לגבי תשובה המקצועית אפשר דעה נוספת של אונקולוג מומחה

דעה אישית

כאשר הסרטן פרץ מעבר לקפסולה הטפול המקובל הוא טפול הורמונלי

לגבי קרינה יש דעות חלוקות-

[כדאי שאנקולוג רדיולוג יהיה בתמונה

האם תוכלי לציין את המספרים PSA –

שנוי המספרים ורמתם יכול להצביע על אגרסיביות המחלה

יש לבצע מפוי עצמות –

במחלה גרורתית יש לבדוק את הכוון הזה כתאי ערמונית סרטנים נוטים לנדוד

לכוון עצמות

אפשר להשתלט על המחלה אך לא להבריא זאת אומרת לחיות עוד הרבה שנים

הדבר תלוי בהמון גורמים רפואים ואישים

בברכה יעקב

6

מאת משה:

3 במאי 2010 בשעה 1:40

דרגת גליגסון 3+4-7 בן 70 בלי מחלות רקע סרטן פרץ תוך חודשיים מקבסולה פזור סביבתו וחדירה לתא הזרע פרופסור ואורולוג הציעו טפול הורמונאלי זריקות והקרנות – 41 הקרנות .

האם לא הגזימו ,אם יש טפול פחות אגרוסיבי ואם יש תקווה לאחר כל הסבל להיות ברי לחלותין ומצאבים כאלו מה תכולת החיים מיום שמגלים והלאה ,

בתודה מי שיכול לתת תשובה: מומכים, בעלי נסיון והחשוב ביותר ד/ר אריאלי

בתודה משה

2-05-10

5

מאת ג'ודי:

21 בדצמבר 2009 בשעה 11:59

ברשותכם, אני אוסיף כאן את אתר הבלוג שפתחתי,

http://tmichaprostata.blogspot.com/

ואם ימצא ראוי לעזרה שאני חושבת שאני יכולה להציע ולתמיכה שאני זקוקה לה, תבורכו על העזרה לי להפיץ את קיומו.

מעומק לב מודה

ג'וד

4

מאת לני הירש:

21 בדצמבר 2009 בשעה 9:06

שלום ג'ודי

חן חן לך על היוזמה להקים קבוצת תמיכה לנשים. כיושב ראש העמותה אני השתדלתי לעשות זאת ואשמח לקבל עזרה ממך. כרגע יש לנו 2 קבוצות תמיכה לחולי סרטן הערמונית – נשים מלוות את הבעלים שלהם. יש קבוצת תמיכה ברעננה ואחד בירושלים.

אני מאוד הייתי רוצה לדבר איתך וגם להיפגש. מספר טלפון שלי – 4570595 054

אם את באזור ירושלים אהיה היום במרכז הרפואי שערי צדק משעה 16:30 ואשמח ליראות אותך שם.

לני הירש

יושב ראש

עמותה חיים עם סרטן הערמונית

3

מאת ג'ודי:

20 בדצמבר 2009 בשעה 23:15

אני מבקשת להקים קבוצת תמיכה לנשים שבעליהן עברו ניתוח, אני אפתח בלוג שבו נוכל לכתוב ולתמוך אחת בשניה.

ברוכה כל מצטרפת

bathayam.tm@gmail.com

ג'וד

2

מאת לני הירש:

18 בנובמבר 2009 בשעה 12:12

מיכל שלום

אני מצטער לשמוע על הסבל של בעלך. אני אשתדל לענות על השאלות שלך.

א. הסיבות שלא רוצים לנתח בגלל שהגליסון 4+4 – זה מאוד גבוה ויש אפשרות שתאי הסרטן כבר פרצו מן הערמונית.

בדרך כלל לא מנתחים גברים מעל גיל 73.

ב. הזריקה גורמת לתופעות לוואי. כמעט אין תופעות לווי מהכדורי קסודקס. מאוד כדי לכם לקבל דעה שניה בקשר להמשך טיפול הורמונלי. אנחנו לא נותנים שמות של רופאים כאן אבל תרגישי בנח לצלצל אלי ואפשר לשוחח לעומק על מצב בעלך. מספר טלפון שלי – 4570595 054

לני הירש

1

מאת יצחק הלוי מיכל:

18 בנובמבר 2009 בשעה 6:00

מבקשת יחד עם בעלי התיעצות

לבעלי 77 התגלה סרטן בערמונית 4+4

הומלץ לטיפול הורמונאלי + קרינתי

הטיפול ההורמונאלי פוגע מאוד באיכות חייו

אם כי ה PSA ירד בצורה משמעותית

מ 23 ל 0.23 הוצע לו טיפול בקזודקס מרופא אחד 3 חודשים

ומרופא קרינתי 6 חודשים. אך מצבו עקב צריכת הכדורים

לא מאפשר לו תפקוד סביר כלל הוא מקבל סחרחורות

בחילות וחולשה מרובה. צורך את הכדורים זה 4 חודשים

וקיבל כבר 2 זריקות. האם יש תקופה מומלצת לשימוש בתרופה?

בנוסף איננו מבינים מדוע לא מציעים לו ניתוח

אנחנו מבוטחים בפניקס וחברים בכללית

ומעונינים לקבל פרטים על מקומות או רופאים

להתייעצות נוספת לבדיקת אפשרות לנתח

תודה ויום טוב

מיכל

אודות המחבר