מחקרים מעבדתיים מראים שליקופן הוא האנטיאוקסידנט החזק ביותר בטבע. הוא מצוי בריכוזים גבוהים בעגבניות, מוצרי עגבניות ומיני מזונות אחרים.

עגבניות מבושלות מכילות ריכוז גבוה יותר של ליקופן מעגבניות טריות. החימום משחרר את הליקופן ממקום אגירתו ועל ידי כך הוא נעשה זמין יותר לספיגה על ידי הגוף.

להלן רשימה של המוצרים העיקריים המכילים ליקופן:

                   סוג    המזון כמות הליקופן במ"ג ל- 100 גר' מזון
 אבקת עגבניות   100-125
עגבניות מיובשות בשמן זית   50
רוטב פיצה משומר   13
קטשופ   10-13
מרק עגבניות   8
רוטב עגבניות   6
רסק עגבניות  5-150
מיץ עגבניות  5-12
גויאבה טרייה  5
אשכולית אדומה  3
אבטיח  2-7
עגבניות טריות  1-4

ב- 72 מחקרים על צריכת עגבניות ושכיחות הסרטן נמצא ב- 57 מחקרים מתוך ה- 72 שנעשו, שצריכת העגבניות הייתה קשורה להורדת הסיכון לחלות בסרטן. ב- 35 מהמחקרים הקשר הזה היה מובהק. ממצאים אלו פורסמו ב-

Journal of The National Cancer Institute  בארה"ב.

קיים מידע מועט  בדבר האפקטיביות של תוספי הליקופן. לאחרונה נערך מחקר בעכברים החולים בסרטן הערמונית של האדם. לקבוצה אחת של עכברים ניתן תוסף מזון של ליקופן ולקבוצה השנייה לא ניתן התוסף. אצל עכברי הקבוצה שקיבלה את התוסף נראה שסרטן הערמונית שלהם גדל והתפתח. למה? יתכן שתוסף הליקופן עודד והאיץ את הגידול של התאים הסרטניים.

אודות המחבר