השחקן סטיבן פרי מודיע כי לקה בסרטן הערמונית:

 

סטיבן פרי הודיע ​​כי לקה סרטן ערמונית. השחקן ומגיש הטלוויזיה עבר ניתוח, בינואר האחרון, כדי להסיר את בלוטת הערמונית ו 11 בלוטות הלימפה.

פריי שיתף וידאו מדבר על האבחנה שלו:

הוא  מתאר את הסרטן כ"מניאק קטן ותוקפני"  בקליפ של 13 דקות.

הוא סיפר  שביקר את הרופא שלו עקב שפעת, אך בדיקה רפואית מלאה חשפה כי רמות האנטיגן הספציפי, PSA  של הערמונית היו גבוהות. סריקת MRI אישרה כי יש לו סרטן.

הוא עבר ביופסיה שאישרה את דבר מחלתו. מדד הגליסון שדווח היה 8.

הרופא הציע אפשרות של הקרנות, "תהליך ארוך וקשה", או הסרת הערמונית. הוא בחר לעבור ניתוח ומאז הוא מחלים.
זה כנראה לא התפשט. הסכנה היא שגרורות יתפשטו מאזור אחד למשנהו, אבל באחת מבלוטות הלימפה היו סימנים מעוררי חשד, דבר שמצריך מעקב אומר פריי בסרטון.

הכל נראה די בסדר. הם הוציאו את הערמונית, הוציאו 11 בלוטות לימפה. החלקים שהוצאו החוצה נבדקו והתברר שיש לי תוצאה של מדד גליסון 9, ובהתחשב בזה ש -10 זה המקסימום, ברור שזה אגרסיבי בצורה מטורפת.
הניתוח הזה הוא די סיפור. עושים לך חמישה חורים, זה כמו שידקרו אותך בפיגיון חמש פעמים … לגוף, זה אותה  טראומה."

פריי אמר שהוא החליט לפרסם את  האבחנה שלו, כי שמועות החלו להסתובב. "סרטן הוא מילה שצלצלת בראש שלך. "יש לי סרטן, "אמרתי לעצמי. אלוהים אדירים. אתה לא אמור לקבל סרטן." אני יודע שזאת קלישאה, אבל אתה לא חושב שזה יקרה לך. סרטן זה משהו שקורה לאנשים אחרים.

"עד כמה שידוע לנו, הוציאו הכל. האם יש סיכוי גדול יותר שאקבל סוגים אחרים של סרטן עכשיו? כנראה לא … אבל אני לא יודע בוודאות עד שאבדוק את רמת ה PSA שלי. היא אמורה להיות אפס עכשיו כי אין לי ערמונית."

"אבל אם נשאר משהו בעריסת הערמונית, זה עלול להתפשט ואז אצטרך לקבל טיפול בהקרנות וכל העניין הארור הזה יתחיל שוב. אבל כרגע אני בכושר טוב ומאושר."

פריי אומר שהרופאים שלו מאמינים שהתערבות המוקדמת הצילה את חייו, וקורא ל"גברים בגיל מסוים" לבדוק את רמות הPSA  שלהם, בבדיקת דם פשוטה. "יש לי מזל גדול שאני מוקף באנשים נפלאים כאלה, ויש לי מזל שיש לי מערכת חיסון, כי היא הגיבורה האמיתי של הסיפור." פריי הדגיש שהוא "מדבר על הניסיון האישי שלו" והדגיש את החשיבות של העלאת המודעות למחלה.

מעבר לעניין "המקצועי" אופן הגשת הסיפור, על ידו, מרתקת. מומלץ לצפות ולהקשיב.

 

לצפייה:  https://youtu.be/9yDNAc8YS9c

 

כתב: אפי פז

פברואר 2018

 

 

 

אודות המחבר

צור נושא חדש